مسی دست در دست مارادونا؛ پیش به سوی باتیستوتا

تهران- ایرنا- لیونل مسی در جریان پیروزی ۲ بر صفر تیمش مقابل مکزیک موفق شد به دو رکورد دیه‌گو مارادونا دست یابد و نزدیک به رکورد باتیستوتا شود.

به گزارش ایرنا، در دومین مسابقه از گروه سوم رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، تیم‌های آرژانتین و مکزیک از ساعت ۲۲:۳۰ دقیقه شنبه‌شب با قضاوت اورساتو ایتالیایی در ورزشگاه لوسیل به مصاف هم رفتند که این مسابقه با برتری ۲ ‌بر صفر آلبی سلسته خاتمه یافت.

لیونل مسی در دومین مسابقه آرژانتین در جام جهانی ۲۰۲۲ امیدهای کشورش را زنده کرد و مهم‌ترین نقش را در پیروزی مقابل مکزیک داشت. آرژانتینی‌ها به لطف گل‌های مسی و انزو فرناندز موفق شدند حریف‌شان را شکست بدهند تا باخت غیرمنتظره روز اول مقابل عربستان را به فراموشی بسپارند.

لیونل مسی الهام بخش آرژانتین برای پیروزی حساس مقابل مکزیک در ورزشگاه لوسیل شد تا تلاش آمریکایی‌های جنوبی در جام جهانی را محکم به مسیر خود بازگرداند.

یک بازی هیجان‌انگیز که تقریباً هیچ ضربه‌ای به دروازه‌بان نداشت تا اینکه مسی پس از ۶۴ دقیقه ورزشگاه را منفجر کرد. زمانی که نابغه ۳۵ ساله پاسی که دی‌ماریا در اختیارش قرار داد را با یک ضربه زیبا از پشت محوطه جریمه وارد دروازه مکزیک کرد تا زندگی آرژانتین در جام جهانی به حالت تعلیق درآمد.

مسی دست در دست مارادونا؛ پیش به سوی باتیستوتا

پیش از اینکه مسی با یک شوت از راه دور دروازه تیم مکزیک را باز کند، این تیم با دفاع چند لایه و فشرده همه راه‌های نفوذ را به روی مسی و هم‌تیمی‌هایش بست و به آنها اجازه هنرنمایی نداد و شاید اگر ضربه مسی نبود، تیم مکزیک می‌توانست تا سوت پایان بازی از سوی داور دروازه‌اش را بسته نگه دارد.

لیونل مسی که مقابل عربستان سعودی به جوانترین فوتبالیستی تبدیل شد که در پنج جام جهانی شرکت کرده است و همچنین در عین حال به جوانترین و پیرترین بازیکنی تبدیل شد که در ادوار جام‌جهانی در یک بازی گلزنی و پاس گل به نام خود ثبت می‌کند. در سال ۲۰۰۶ مقابل صربستان و ۲۰۲۲ مقابل مکزیک به این امر دست پیدا کرد.

دیداری که آرژانتین در قطر مکزیک را ۲ بر صفر شکست داد، به دو نقطه عطف تاریخی دست یافت. او از دیگو مارادونا به عنوان آرژانتینی با بیشترین حضور در جام جهانی پیشی گرفت و اکنون با ۸ گلی که دیگو در این تورنمنت به ثمر رسانده است، برابری کرده است.

مسی با احتساب دو بازی در قطر، برابر عربستان سعودی و مکزیک، ۲۱ بازی در جام جهانی انجام داده است، مانند مارادونا و یک بازی بیشتر از خاویر ماسکرانو. لئو اکنون چهار بازی با رکورد حضور در تمام دوران‌های آلمانی لوتار ماتئوس فاصله دارد. مسی قبلاً سه بازی در آلمان در سال ۲۰۰۶، پنج بازی در آفریقای جنوبی در سال ۲۰۱۰، هفت بازی در برزیل ۲۰۱۴ و چهار بازی در روسیه ۲۰۱۸ انجام داده است. مسی در صورت رسیدن آرژانتین به نیمه نهایی در قطر می تواند با ماتئوس برابری کند و در فینال یا در جدال رده بندی این رکورد را به تنهایی به نام خود ثبت کند.

مسی دست در دست مارادونا؛ پیش به سوی باتیستوتا

او در ۲۱ بازی ۸ گل به ثمر رسانده که آخرین آنها برابر مکزیک بوده است. مسی اکنون با مارادونا برابری کرده و به فاصله ۲ گل از گابریل باتیستوتا، بهترین گلزن آرژانتین در جام جهانی فاصله دارد.

مسی با گلی که به عربستان زد، اولین آرژانتینی بود که در چهار جام جهانی (۲۰۰۶، ۲۰۱۴، ۲۰۱۸ و ۲۰۲۲) گلزنی کرده است. مارادونا این کار را در سال های ۱۹۸۲، ۱۹۸۶ و ۱۹۹۴ انجام داد. باتیستوتا در سال های ۱۹۹۴، ۱۹۹۸ و ۲۰۰۲.

این فوق ستاره آرژانتینی پس از بازی گفت: باید همیشه به همین شکل بازی کنیم. مکزیک خوب بود. آن‌ها مربی خوبی دارند. در نیمه دوم وقتی آرام‌تر شدیم، بهتر بازی کردیم و خودمان شدیم.

وی ادامه داد: شکست مقابل عربستان خیلی بد بود اما حالا با این پیروزی، حس و حال جام جهانی برای ما عوض شد.

مسی دست در دست مارادونا؛ پیش به سوی باتیستوتا

مسی در مورد مصدومیتش هم عنوان کرد: نمی‌دانم که چرا این چیزها را می‌گویند. من مشکلی ندارم. در بازی قبلی کمی درد داشتم اما بعد از آن بدون مشکل تمرین کردم. نمی‌توانیم نا امید شویم. باید با تمام توان بازی کنیم و حق اشتباه هم نداریم.

تیم ملی فوتبال آرژانتین در سومین دیدار خود از مرحله گروهی باید به مصاف لهستان برود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha