۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1425
کد خبر: 84954515
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های کشور تامین شد

ایلام - ایرنا - رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش گفت: از ابتدای امسال تاکنون ۲۰ هزار میلیارد ریال تجهیزات برای هنرستان های کشور تهیه و توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مصطفی بابایی سارویی روز یکشنبه در نشست شورای اطلاع رسانی استان ایلام اظهار داشت: دولت سال گذشته نیز برای مدرسه سازی نزدیک به ۱۰۰ هزار میلیارد ریال هزینه کرده است.

وی با اشاره به اینکه امسال حدود ۹ هزار کلاس درس در کشور احداث شده است، افزود: نزدیک به ۱۶ میلیون دانش اموز در استان های مختلف کشور تحصیل می کنند.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش یادآور شد: وقتی صحبت از آموزش و پرورش می‌شود صحبت از جامعه ای بزرگ از ذینفعان شامل دانش آموزان و فرهنگیان است که در استان ایلام این تعداد ۱۰۸ هزار دانش آموز و بیش از ۱۷هزار فرهنگی است.

بابایی سارویی تاکید کرد: دانش آموزان ایرانی برای اولین با در ۱۱ سال گذشته در سال جاری ۲۰ مدال المپیادهای جهانی در حوزه های مختلف علمی کسب کرده اند که آن طور که باید و شاید اطلاع رسانی نشده است.

وی ادامه داد: ذایقه اطلاع رسانی جامعه مخاطبان متفاوت است و بر این اساس نیز باید برای این سلیقه ها، الگوی ارتباط رسانه ای متفاوت باشد.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: امروز تحت تاثیر رسانه های بیرونی هستیم که در تلاش هستند با همه ظرفیت های سمعی و بصری خود ذهن مخاطبان ما را درگیر کنند.

بابایی سارویی اظهار داشت: بزرگترین شبکه اطلاع رسانی در کشور در خدمت آموزش و پرورش است و این وزارتخانه شبکه سازی شبکه های اطلاع رسانی را از اهداف خود قرار داده است.

وی گفت: الگوی ارایه ممکن است متفاوت باشد، اما پیام یکسان خواهد بود ، روش ما در این امر اقناع سازی افکار عمومی است و ابتدا باید در باور و رفتار تغییر ایجاد کنیم.

رییس مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد: اصل صداقت با مخاطب را محور اصلی فعالیت های خود قرار می دهیم ، دستاوردهای نظام تعلیم و تربیت را بیان و ظرفیت های پراکنده را هم افزا کنیم چراکه این هم افزایی کمک می‌کند موفق شویم.

بابایی سارویی افزود: نقطه گمشده در اخبار و تحلیل ها امید است، باید تلاش کرد برای معرفی دانش آموزان و معلمان نخبه در حوزه های مختلف از ظرفیت های رسانه استفاده کنیم.

وی در خصوص فعالیت شبکه شاد یاداور شد: شبکه شاد همچنان به عنوان فضای کمک آموزشی به فعالیت خود در کنار فعالیت های رسمی و حضوری ادامه خواهد داد ولی باید تلاش کرد ضمن افزایش سواد رسانه ای والدین و دانش آموزان در استفاده از فضای مجازی و شبکه های اجتماعی، زمینه های لازم برای استفاده موثر و مفید از فضای مجازی فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان ایلام هم در این نشست اظهار کرد: امروز آموزش و پرورش مسیر خود را درست طی می کند و به بالندگی جامعه کمک خواهد کرد.

علی درویشی تصریح کرد: شورای اطلاع رسانی دولت نقش مهمی در راستای اطلاع رسانی برنامه ها و اهداف دولت از جمله آموزش و پرورش دارد و یکی از مراکزی است که می‌تواند دانش آموزان را هدایت و موضوعات خاص را به جامعه و بدنه اجتماعی جامعه انتقال دهد.

وی اضافه کرد: امروز نقش اطلاع رسانی و فضای مجازی در مهندسی ذهن دانش آموزان بسیار مهم است و باید زمینه ای فراهم شود که قبل از اینکه دیگران و دشمنان وارد عمل شده ذهن فراگیران را مهندسی کنند، واقعیت های دنیای امروز را برای این نسل تبیین کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha