۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84954471
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: مصمم به راه اندازی  واحدهای صنعتی تعطیل البرز هستیم

کرج - ایرنا - استاندار البرز اعلام کرد: واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل این استان با همکاری و تعامل دستگاه های اجرایی در حال بازگشت به چرخه تولید هستند.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، مجتبی عبداللهی روز یکشنبه در نشست ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان البرز، افزود: ایجاد اشتغال از طریق احیای واحدهای تولیدی و صنعتی یک اقدام منطقی برای توسعه اقتصادی استان به شمار می رود.

وی بیان داشت: براساس آخرین گزارش ها استان البرز دارای کمترین واحد تولیدی و صنعتی تعطیل و نیمه تعطیل در کشور است بنابراین باید با تمام توان تلاش کنیم تا واحدها با حداکثر ظرفیت راه اندازی شوند.
استاندار البرز تاکید کرد: مساعدت برای راه اندازی واحد های تعطیل منوط به تعهد سرمایه گذار در خصوص احیای تولید و ایجاد اشتغال خواهد بود.
در بازدید استاندار البرز از واحد تولیدی آسا پارس مشکلات این واحد تولیدی با بانک مربوطه و بیمه با حضور مسوولان مربوطه بررسی و مقرر شد طی نشستی تخصصی و کارگروهی ویژه، تدابیر فوری برای احیای این واحد اتخاذ شود.

در طول یک سال اخیر با همراهی تمام دستگاه‌های مسوول در استان البرز و عضو کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید استان، ۱۳۹ واحد تولیدی مجدد فعال‌شده و به چرخه تولید باز گذشته است.

استاندار: واحدهای صنعتی تعطیل البرز در راه بازگشت به تولید هستند

این واحدهای صنعتی که پیش از این راکد و نیمه فعال بودند با حجم سرمایه‌گذاری ۱۳ هزار و ۳۹۹ میلیارد ریال، زمینه اشتغال‌زایی دوباره برای بیش از چهار هزار نفر را فراهم کرده اند.

از این تعداد، شهرستان اشتهارد با ۳۸ واحد با سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال و اشتغال ۸۷۴ نفر بیشترین سهم و پس‌ از آن شهرستان ساوجبلاغ با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۷۸۷ میلیارد ریال و با اشتغال هزار و ۹۲ نفر در جایگاه بعدی قرار دارد.

همچنین شهرستان فردیس با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری چهار هزار و ۵۶۹ میلیارد ریال و با اشتغال‌زایی دوباره برای ۹۱۷ نفر، نظرآباد با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری ۹۹۹ میلیارد ریال و اشتغال ۳۰۳ نفر ، کرج با ۲۶ واحد و سرمایه‌گذاری ۲ هزار و ۴۷۲ میلیارد ریال و با اشتغال ۷۹۲ نفر در رده‌های بعدی قرار دارند.

استان البرز سه هزار و ۵۰۰  واحد تولیدی و صنعتی دارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha