۶ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۶
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 84954470
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه آثار برگزیده هنرمندان صنایع دستی قزوین در تاکستان برپا شد

قزوین - ایرنا - معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی قزوین گفت: نمایشگاه صنایع دستی آثار برگزیده هنرمندان مشارکت کننده در جشنواره هنرهای دستی استان در تاکستان برپا شد.

سیدمیثم حصاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: این نمایشگاه از امروز به مدت سه روز در نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان تاکستان برپا شده و پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

به گفته این مسوول، ۷۸ هنرمند در جشنواره هنرهای دستی که به مناسبت گرامیداشت هفته بسیج برگزار شده بود، مشارکت کرده اند.

معاون اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان قزوین همچنین خاطرنشان کرد: پس از داوری برای آثار رسیده، ۱۲ هنرمند حائز رتبه های برتر شناخته شدند و از آنها در مراسم اختتامیه جشنواره که هفته آینده برگزار می شود، تجلیل خواهد شد.

حصاری با اشاره به نقش جشنواره و نمایشگاه ها در رونق صنایع دستی، تصریح کرد: علاوه بر برگزاری جشنواره ها در مناسبت های مختلف، تلاش داریم تا در راستای حمایت از هنرمندان استان نمایشگاه های صنایع دستی را در ادارات و نهادهای مختلف نیز برپا کنیم.

معاون اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان قزوین اظهار داشت: برگزاری جشنواره ها نقش مهمی در ارتقای کیفی تولیدات و آثار هنرمندان صنایع دستی دارد و در کنار نمایشگاه ها می تواند به رونق فعالیت های این حوزه کمک کند.

استان قزوین حدود هفت هزار و ۵۰۰ صنعتگر صنایع دستی دارد.

مسگری، گره چینی، جاجیم، بافتنی های سنتی، آینه کاری، سرمه دوزی، پن بافی، پاپیه ماشه و موج بافی از جمله هنرهای مهم دستی این استان به شمار می روند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha