۵ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۴۵
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84954114
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار: ۵۰ زمین در البرز برای مشارکت خیرین مدرسه‌ساز جانمایی شد

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به اینکه ۶۵ مدرسه در این استان در حال ساخت است، گفت: ۵۰ زمین مناسب برای آغاز عملیات اجرایی ساخت مدرسه با مشارکت خیرین مدرسه‌ساز جانمایی شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی شنبه شب در نشست شورای آموزش و پرورش استان البرز افزود: راهکارهای جذب اعتبارات ملی و مشارکت حداکثری خیرین مدرسه ساز مورد بررسی قرار گرفته است.
وی یادآورشد: در کمتر از یک سال ۳۴ مدرسه به سیستم آموزش و پرورش استان البرز اضافه شده چراکه سرانه های آموزشی این استان با ضعف جدی مواجه است و در زمره محرومترین استان های کشور هستیم.
استاندار البرز ادامه داد: افزایش روز افزون جمعیت و مهاجرپذیری، سرانه ها را به عقب رانده بنابراین با برنامه های عادی و اعتبارات سالانه نمی توان این کمبود ها را جبران کرد.
عبداللهی گفت: برای این منظور تدابیر ویژه ای اتخاذ کردیم که مورد استقبال و حمایت رییس جمهور و سایر مسوولان ملی قرار گرفت.
وی تاکید کرد: براین اساس ساخت ۲۰۰ مدرسه با تعامل دولت و خیرین مدرسه ساز در دستور کار قرار گرفت و مصمم هستیم ۱۰۰ مدرسه مصوب در سفر رییس جمهور به استان البرز را محقق کنیم .
استاندار البرز افزود: همچنین نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی نیز برای رایزنی با رییس سازمان برنامه و بودجه کشور درصدد جذب اعتبارات ویژه خواهند بود.

تقدیر وزیر آموزش و پرورش از اقدامات استاندار البرز
وزیر آموزش و پرورش با اهدای لوح سپاسی از اقدامات استاندار البرز در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش تقدیر و تشکر کرد.
در متن این لوح از سوی یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش که توسط معاون وزیر آموزش و پرورش به نمایندگی از وزیر به استاندار البرز اهدا شد، آمده است: گستردگی، پیچیدگی و نقش تعیین کننده آموزش و پرورش در توسعه کشور سبب می شود تا به آن فراتر از یک سازمان و یا نهاد نگریسته شود؛ لذا بهره گیری از خرد جمعی، مشارکت، نظارت، طراحی و استفاده بهینه از ظرفیت های استانی و منطقه ای برای ارتقای کیفیت برنامه ها و فعالیت های آموزش و پرورش و اصلاح و نوسازی و رفع تنگناهای نظام آموزشی ضروری است.
لذا بر خود لازم می دانم از سعی و تلاش جنابعالی در راستای تحقق اهداف سند تحول بنیادین آموزش و توسعه مشارکت های مردمی به مصداق حدیث شریف "من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق" تقدیر و تشکر نمایم. امید است در سایه عنایات باری تعالی همیشه ایام، منشا خیر و برکت برای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران باشید.
استان البرز۵۲۰ هزار دانش آموز و ۲۶ هزار فرهنگی دارد.

استان البرز سالانه نیازمند احداث حداقل ۵۰ کلاس درس است تا بتواند رشد جمعیت دانش آموزی را پوشش دهد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha