آمادگی خراسان جنوبی برای صادرات محصولات کشاورزی به قرقیزستان

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ایجاد بستر لازم برای واردات گوشت قرمز و حبوبات از قرقیزستان و صادرات زرشک، زعفران و عناب خراسان جنوبی به قرقیزستان فراهم است.

به گزارش ایرنا، جواد قناعت روز شنبه در دیدار "تورداکن سی دیکف" سفیر قرقیزستان در ایران، اظهار داشت: امیدواریم که این سفر آغازی بر توسعه روابط تجاری خراسان جنوبی و قرقیزستان باشد.

وی ضمن تشکر از سفیر قرقیزستان که دعوت استان را پذیرفته است، گفت: پیشنهاداتی برای این دیدار آماده کرده‌ام که در جلسه رسمی ارائه خواهد شد، اما از جمله مواردی که در این بسته پیشنهاد شده، آمادگی و ایجاد بستر لازم برای واردات گوشت قرمز و حبوبات از قرقیزستان به خراسان جنوبی و صادرات زرشک، زعفران و عناب استان به قرقیزستان است.

استاندار خراسان جنوبی متذکر شد: درصورت تمایل قرقیزستان با ایجاد یک گروه کاری، نمایندگان تام الاختیاری از خراسان جنوبی و قرقیزستان تعیین شوند تا بتوانند پیشنهادات و تفاهمات دو منطقه را پیگیری کرده و به نتیجه برسانند.

سفیر قرقیزستان هم در این دیدار گفت: ماموریت بنده به عنوان سفیر قرقیزستان در این سفر این است که فرصت‌های اقتصادی و سرمایه گذاری خراسان جنوبی را شناسایی کمک تا بتوانیم در خصوص توسعه تعاملات به راهکار عملی برسیم.

تورداکن سی دیکف عنوان کرد: بدون شک من همه اطلاعات مربوط به پتانسیل‌های خراسان جنوبی را به افراد دغدغه‌مند ابلاغ خواهم کرد و تلاش خواهد شد که نتایج مناسبی حاصل شود.

وی به بازدیدهای خود از منطقه ویژه اقتصادی، کویرتایر و کارخانه سنگ اشاره کرد و اظهار داشت: این بازدیدها راه‌های زیادی را برای همکاری‌های متقابل و دو طرفه به ما نشان داد.

سی دیکف گفت: تمام سعی بر این خواهد بود که راهکارهایی را برای توسعه تعاملات با خراسان جنوبی پیدا کنیم.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha