پیشکسوت دفاع مقدس: رعایت اخلاق نقطه درخشان دفاع مقدس است

همدان - ایرنا - پیشکسوت دفاع مقدس گفت: بزرگترین نقطه درخشان دفاع مقدس، رعایت اخلاق و اخلاق مداری در هشت سال جنگ تحمیلی است.

به گزارش ایرنا، امیر سرتیپ دوم غلامحسین دربندی روز شنبه در آیین گرامیداشت روز بسیج در دانشگاه علوم پزشکی همدان افزود: اخلاقمداری رزمندگان و کادر درمان در دفاع مقدس زبانزد است.

وی اضافه کرد: فرماندهان آمریکایی معتقدند در جنگ، اخلاق معنا ندارد، حتی باید کودکان را سلاخی کرد اما رزمندگان و پزشکان کشورمان در جنگ، غذای خود را به اسرا می دادند.

این فرمانده و پیشکسوت دفاع مقدس اظهار داشت: اشاعه فرهنگ ایثار موجب شده کادر درمان سال ها در همه بحران‌ها پیشتاز و جلودار باشند.

سرتیپ دربندی افزود: همواره در جنگ‌ها شاهد بروز آلودگی و اپیدمی بیماری تا حدی بوده که بانوان مجبور به زدن موی سر می شدند، اما در هشت سال جنگ تحمیلی به دلیل حضور و همراهی و فداکاری کادر درمان حتی یک مورد شیوع بیماری را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه رزمندگان اسلام دارای ویژگی رأفت و رحمانیت در برخورد و نگهداری اسرا هستند، گفت: رعایت قوانین جنگی در مورد اسرا بین رزمندگان کشورمان و دشمن بعثی تفاوت‌های بسیار داشت.

وی یادآوری کرد: شهید سردار سلیمانی در آزادسازی بوکمال سوریه توصیه کرد که سربازان نسبت به منازل مردم محافظت و مراقبت داشته باشند که چنین رفتاری در هیچ جای دنیا در هیچ جنگی دیده نمی‌شود.‌

این پیشکسوت دفاع مقدس یادآور شد: انتقال مجروحان جنگی به بیمارستانهای شهر، سخت و زمانبر بود و بیمارستانهای صحرایی به این منظور احداث شدند و جامعه پزشکی، متخصص قلب و عروق تا پای خط مقدم وارد جنگ و بیمارستانهای صحرایی شدند.

امیر سرتیپ دوم دربندی ادامه داد: با وجود اینکه بمباران و آسیب زدن به بیمارستان ها در قوانین بین المللی ممنوع است، اما دشمن بعثی بسیاری از بیمارستان ها و مراکز درمانی کشورمان را مورد اصابت گلوله های جنگی قرار داد که بسیاری از پزشکان و کادر درمان به شهادت رسیدند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha