۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۴
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84953956
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

۲ بالگرد سپاه برای مهار حریق اراضی جنگلی رودبار به پرواز درآمد

رشت- ایرنا - مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان از اعزام 2 فروند از بالگردهای هوا فضای سپاه پاسداران برای مهار کامل حریق اراضی جنگلی شهرستان رودبار به این منطقه خبر داد.

میرحامد اختری عصر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲ فروند از بالگردهای سپاه پاسداران در حال آبگیری برای اطفاء حریق در اراضی جنگلی رودبار هستند.

وی بیان داشت: طی چهار روز اخیر با اینکه چندین بار آتش اراضی جنگلی در شهرستان رودبار را کنترل و اطفا کردیم اما هر بار به دلیل باد شدید در منطقه آتش شعله‌ور شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطر نشان کرد: عمده حریق در سطح لاش برگ‌ها است و فاصله زیادی با محل زیستگاه مردم دارد و جای هیچ گونه نگرانی نیست.

وی بیان داشت: نیروهای حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان حضور دارند ضمن اینکه بالگردها هم تا غروب آفتاب می توانند به پرواز درآیند.

وی ابراز امیدواری کرد که اطفا کامل حریق تا امشب به پایان برسد در غیراینصورت بالگردها تا اطفا کامل حریق جنگل ها از استان خارج نخواهند شد.

حریق اراضی جنگلی شهرستان رودبار در استان گیلان پس از چهار روز همچنان ادامه دارد، این آتش سوزی ها هر بار خاموش اما دوباره به دلیل وزش شدید باد گرم شعله ور می شود.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha