واکسیناسیون ۴۵۰ هزار راس دام عشایری خراسان‌شمالی آغاز شد 

بجنورد-ایرنا- دومین رزمایش جهادگران فاطمی برای واکسیناسیون ۴۵۰ هزار راس دام امروز یکشنبه با حضور "محمد مهدی خورشیدوند" مشاور رییس سازمان دامپزشکی کشور در محله عشایری قنبری‌های شهرستان مانه‌وسلقان خراسان شمالی آغاز شد.

به گزارش ایرنا، فرماندار شهرستان مانه و سملقان در آیین آغاز به کار این رزمایش اظهار داشت: با توجه به استقبال گسترده گروه های جهادی و جهادگران از رزمایش اقتدار جهادگران و جهادگران فاطمی یک و نیز اقبال طیف‌های مختلف مردم به مشارکت در خدمات رسانی به محرومین در قالب حرکت های جهادی، رزمایش جهادگران فاطمی ۲ در این شهرستان آغاز و به مدت سه روز ادامه دارد.

جواد بهادری عنوان کرد: ۱۵ نفر از جهادگران به همراه ۱۲ دامپزشک در این رزمایش مشارکت می کنند و ۴۵۰ هزار راس دام عشایر علیه بیماری های مختلف شاربن یا سیاه زخم، مشمشه، تب مالت، تب برفکی، پی پی آر نشخوارکنندگان کوچک، لمپی اسکین، هاری و تب کریمه کنگو مایه کوبی رایگان می شوند.

وی عنوان کرد: همچنین در این رزمایش سمپاشی دام عشایر منطقه به صورت رایگان انجام می شود و انتظار می رود تا عشایر در این طرح با جهادگران همراهی کنند.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان ادامه داد: این شهرستان ۷۵۰ خانوار عشایر با سه هزار و ۷۵۰ نفر جمعیت در قالب ۲ ایل و هفت طایفه بعنوان قطب دامپروری منطقه شناخته شده است و این قشر تولیدکننده با مشکلات متعددی روبه رو هستند.

ویٰ گرانی نهاده‌ها و پایین بودن قیمت دام زنده را از مشکلات عمده عشایر خراسان شمالی عنوان کرد و گفت: دولت سیزدهم توانسته با خرید حمایتی دام بسیاری از این مشکلات را برطرف کند.

فرماندار شهرستان مانه و سملقان یادآور شد: متاسفانه اطلاعات ۳۰۰ خانوار عشایر در مرکز ملی آمار ثبت نشده است و بسیاری از این خانواده ها از دریافت خدمات توزیع آرد بی‌بهره هستند.

وی خاطرنشان کرد: خرید تضمینی دام طرح خوبی است که به خوبی در استان اجرا می شود و دلالان در این طرح نیز جایگاه پیدا کرده اند و باید شرایطی فراهم شود که دام به صورت مستقیم از دامدار خریداری شود.

خراسان شمالی قطب دامداری و دامپروری کشور است و در این استان بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحد دامی نگهداری و پرورش داده می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha