۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۵۶
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84953852
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آمار شکایت‌های مردمی از اصناف دزفول ۶۶ درصد کاهش یافت

دزفول-ایرنا- رئیس اتاق اصناف شهرستان دزفول گفت: فرهنگ سازی و تذکر به جای اعمال قانون و جریمه، منجر به کاهش ۶۶ درصدی شکایت‌های مردمی از اصناف دزفول شد.

به گزارش ایرنا مجتبی فرهی نیا روز شنبه در نشستی که به منظور بررسی مشکلات اصناف و بازاریان دزفول در اتاق اصناف دزفول برگزار شد به بیان گزارش عملکرد ۲ ساله اخیر اتاق اصناف این شهرستان پرداخت و گفت:
ماهیت اتاق اصناف در درجه اول اشتغالزایی و صدور پروانه کسب است.
وی با بیان اینکه افزایش درصد اشتغالزایی در شهرستان دزفول مطرح بود، افزود: در سال ۱۳۹۸، ۲۸۱ پروانه کسب صادر و ۲۴۲ پروانه تجدید شد که در مجموع ۵۲۳ پروانه کسب صادر شد.

فرهی نیا با اشاره به صادر شدن یکهزار و ۷۱۹ پروانه کسب در سال ۹۹ بیان کرد: هیات رییسه کنونی اتاق اصناف، برنامه ریزی جدیدی برای تسهیل در صدور پروانه کسب داشت که نتیجه آن صدور ۲هزارو ۷۷۵ پروانه کسب در سال ۱۴۰۰ بود.

رئیس اتاق اصناف دزفول با پیش بینی افزایش حدود ۳۰۰درصدی صدور پروانه کسب در دزفول تا پایان امسال بیان داشت: از ابتدای امسال تاکنون‌ نیز یکهزار و ۵۴۸ پروانه کسب در دزفول صادر شده و با رشد ۷۵ درصدی در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل و رشد ۲۲۲ درصدی در ۲ سال اخیر مواجه بودیم.

فرهی نیا در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: افزون بر سه‌ هزار واحد فاقد پروانه کسب در سامانه داشتیم که اکنون این تعداد به کمتر از ۳۰۰ واحد رسیده است.

وی بازرسی و نظارت را یکی دیگر از وظایف اتاق اصناف عنوان کرد و افزود: طی سال ۹۸، سه هزار و ۵۹۶ مورد بازرسی، طی سال ۹۹، چهار هزار و ۴۱ بازرسی و در سال ۱۴۰۰ نیز پنج هزار و ۲۰۵ مورد بازرسی انجام شده است.

رییس استاق اصناف دزفول گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز ۱۱هزار و ۳۴۶ مورد بازرسی انجام شده که بازرسی‌های سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۹۹، ۲۹ درصد و بازرسی های امسال نسبت به سال گذشته ۲۲۸ درصد افزایش یافته است.

وی افزود: بجای جریمه محور بودن، اعمال قانون و کسب درآمد از این طریق به دنبال تذکر و فرهنگ سازی بودیم که این امر باعث شد شاهد برخورد بهتری از سوی بازاریان باشیم.

فرهی نیا با بیان اینکه با وجود پایین آمدن درآمد از محل جرائم، شاهد کاهش شکایت‌های ورودی به اتاق اصناف بودیم، گفت: تعداد شکایت‌های مردمی در سال ۹۸ یکهزار و ۳۲۶ مورد بود که در سال ۹۹ به یکهزار و ۴۷۸ مورد، در سال ۱۴۰۰ به یکهزار و ۹۲ مورد و از ابتدای امسال تاکنون‌ به ۶۶۸ مورد شکایت رسید که ۶۶درصد کاهش شکایات مردمی را به همراه داشته است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha