۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸
کد خبرنگار: 2201
کد خبر: 84953798
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تامین امنیت، مطالبه اصناف و بازاریان دزفول

۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۴۸
کد خبر: 84953798
تامین امنیت، مطالبه اصناف و بازاریان دزفول

دزفول-ایرنا- اصناف و بازاریان دزفول روز شنبه در نشست بررسی مشکلات با حضور مسوولان استانی و محلی خواستار تامین امنیت در حوزه بازار شدند.

به گزارش ایرنا، روسای اتحادیه های مختلف شهرستان دزفول روز شنبه در نشستی که به منظور بررسی مشکلات اصناف در اتاق اصناف این شهرستان مطرح شد خواستار تامین امنیت برای بازاریان به ویژه کسبه بازار قدیم شدند.

به گفته آنها، بازار قدیم دزفول یکهزار و ۲۰۰ کسبه دارد که طی سال‌های اخیر سرقت‌های زیادی در این بازار انجام شده است.

بازاریان دزفول در این نشست خواستار راه اندازی یک شعبه کلانتری برای بازار قدیم شدند چرا که به گفته آنها، طی امسال ۳۰۰ کولر دوتکه از کسبه این بازار به سرقت رفته است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دزفول در این نشست به بیان مشکلات اصناف پرداخت و گفت: دفاتر سلامت زیرنظر بهداشت هستند که وظیفه نظارت بهداشتی اصناف را از طریق بخش خصوصی بر عهده دارند.

مجتبی فرهی نیا افزود: دفاتر سلامت به ازای نظارت مبلغی از اصناف دریافت می‌کنند که این روال اشتباه اطلاع‌رسانی و شکایت شد.

وی ادامه داد: دیوان عدالت اداری و مجلس نیز این موضوع را پذیرفت و دی‌ماه سال گذشته، هرگونه دریافت مبلغ از اتحادیه‌ها را ممنوع کرد ولی با وجود مصوبه هیات دولت و لازم الاجرا بودن این موضوع اجرا نشده است.

رییس اتاق اصناف دزفول با بیان اینکه ۱۳ اتحادیه از جمله آرایشگاه زنانه مردانه، قنادان، خواروبار فروشی‌ها و بهداشتی آرایشی‌ها شامل این نظارت بهداشتی می‌شوند، گفت: مهرماه امسال نیز این مصوبه ابلاغ ولی اجرا نشد که درخواست می‌شود از طریق مسولان محلی یا رییس دانشگاه علوم پزشکی دزفول مطرح شود.

به گزارش ایرنا حمیدرضا فلاح مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان خوزستان در این نشست پیشنهاد کرد این موضوع در استان مصوب شود تا درخصوص دلیل اجرا نشدن آن بحث شود.

وی افزود: اتحادیه‌های خوزستان در اتفاقات اخیر سنگ تمام گذاشتند؛ با همکاری اصناف، آرامش قابل قبولی در استان برقرار بود که ناشی از بصیرت بالای آنها است.

رئیس اتاق اصناف شهرستان دزفول در خصوص مشاغل مزاحم نیز گفت: طی سال‌های گذشته نمایشگاه خودرو به عنوان مشاغل مزاحم معرفی شده به همین منظور قرار بود زمینی برای این موضوع در دزفول درنظر گرفته شود.

وی افزود: انتظار می رود با تغییر کاربری زمین موردنظر که خریداری هم شده موافقت شود.

فرهی نیا درخصوص فاضلاب سطحی میدان بار نیز گفت: باید اقدام اساسی در این خصوص انجام شود زیرا پس از هر بارندگی، یک سوم میدان بار بدون استفاده می‌شود.

تشدید مجازات مالخران در دستور کار قرار گیرد

نماینده مردم دزفول درمجلس شورای اسلامی نیز در این خصوص گفت: برای جلوگیری از سرقت های متعدد و برقراری امنیت، باید مجازات مالخران تشدید شود.

سیداحمد آوایی با بیان اینکه نیروهای پلیس و امکانات بسیار محدود است، افزود: با اقدامات انجام شده

رتبه نیروی انتظامی را بالا بردم تا امکانات بگیرم ولی در حق دزفول جفا شد.

وی برقراری امینت را یکی از دغدغه‌های اصلی مردم دانست و ادامه داد: این موضوع امنیت روزانه پیگیری و

در شورای امنیت ملی به صورت مرتب مطرح می‌شود.

فرماندار ویژه دزفول نیز در این خصوص گفت: برای برقراری نظم و امنیت طرحی پیشنهاد دادیم که یک شرکت خصوصی زیرمجموعه ناجا راه اندازی شود و مانند نگهبان محله اقدام به برقراری نظم و امنیت کند.

علی فرهمندپور با بیان اینکه نیرو و امکانات نیروی انتظامی محدود است، افزود: ناگزیریم از بخش خصوصی برای برقراری امنیت استفاده کنیم؛ برای تامین امنیت مناطق تفریحی مانند باغ ویلاها نیز می‌توان از این شرکت استفاده کرد.

وی ادامه داد: این شرکت به صورت آزمایشی برای سه ماه فعالیت خود را آغاز کرده که اگر موفقیت آمیز باشد شاهد اشتغالزایی برای ۴۰۰ نفر در دزفول خواهیم بود.

فرماندار ویژه دزفول درخصوص راه اندازی نمایشگاه دائمی در این شهرستان نیز گفت: در طرح جامع شهری، راه اندازی نمایشگاه دائمی دیده شده و ۲۰ هکتار زمین نیز به همین منظور در نظر گرفته شده است.

وی افزود: مجوز راه اندازی نمایشگاه دائمی در دزفول نیز گرفته شده است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha