استاندار چهارمحال و بختیاری:تمام طرح‌های عمرانی استان فعال شده است

شهرکرد- ایرنا- استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: به همت دولت سیزدهم تمامی طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام سال‌های گذشته در استان فعال شده است و پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی از این طرح‌ها در دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، غلامعلی حیدری روز شنبه در نشست شورای توسعه و برنامه‌ریزی این استان افزود: در سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت به استان اعتبارات قابل توجهی به استان اختصاص یافت و این استان جزو پنج استان نخست کشور در ابلاغ اعتبارات سفر دولت به شمار می‌شود.

وی ادامه داد: علاوه‌بر آن با اختصاص اعتبار مناسب به استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، تمامی طرح‌های عمرانی استان فعال شده است و چالش‌های موجود به کمترین حد خود رسیده به طوری‌که پیش‌بینی می‌شود تعداد زیادی از این طرح‌ها برای دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: با توجه به ظرفیتی که اعتبارات سفر در اختیار استان قرار داده است می‌طلبد در گام نخست دستگاه‌های اجرایی تفاهم‌نامه‌های مربوطه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی را مبادله کنند تا هر سریع‌تر مصوبات در مسیر اجرایی شدن قرار گیرد.

حیدری درخواست وجه از سازمان امور اقتصادی و دارایی را دومین گام برای بهره‌گیری از ظرفیت اعتبارات سفر دولت عنوان کرد و گفت: همچنین از آنجاکه عمده اعتبارات سفر، ملی است و در اختیار وزارتخانه‌ها قرار داده شده براین اساس، دستگاه‌های اجرایی با وزارتخانه‌های مربوطه ارتباط موثر داشته باشند و با جذب این اعتبارات مسیر توسعه‌یافتگی استان را سرعت دهند.

وی دستور داد تا کارگروه پیگیری جذب اعتبارات استان به ویژه مصوبات سفر تشکیل شود و در همین خصوص افزود: در این کارگروه باید نحوه عملکرد دستگاه‌ها در خصوص پیگیری و جذب اعتبارات مورد بررسی قرار می‌گیرد و دستگاه‌ها در خصوص عملکرد خود پاسخگو باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: یکی دیگر از موضوعات مهم استان در حوزه اعتبارات، جذب اعتبارات توسعه شهرستان کوهرنگ است که بعد از زلزله اختصاص یافته است.

حیدری در ادامه با بیان اینکه فعالیت مجتمع‌های دامداری در مناطق شهری غیرقانونی است، تصریح کرد: در ۱۰ شهر استان مجتمع دامداری فعال است که سلامتی شهروندان را به خطر می‌اندازد به همین دلیل برای رفع این چالش تدابیری درنظر گرفته شود.

وی همچنین بر ضرورت بهره‌گیری از فعالیت‌های دانش‌بنیان در بخش‌های مختلف استان از جمله گلخانه‌ها تاکید کرد و گفت: اصلاح الگوی کشت نیز موضوع مهمی است که باید به درستی در استان پیاده‌سازی شود.

استاندار چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد: اعتباراتی که برای توسعه طرح‌های دانش بنیان اختصاص یافته باید به صورت کارشناسی و دقیق مورد بررسی قرار گیرد و بخشی از اعتبار مصوب باید در اختیار دستگاه‌های مربوطه و بخش دیگر در اختیار پارک علم و فناوری قرار گیرد.

حیدری بر ضرورت رسیدگی به شهرک‌های منظریه شهرکرد، الهیه بروجن و فجر لردگان تاکید کرد و گفت: تفاهم‌نامه‌های بین دستگاهی در این خصوص بین راه و شهرسازی و شهرداری‌ها امضا شده است که این دستگاه‌ها باید پاسخگو باشند و هرکجا مشکل وجود دارد به مدیریت ارشد استان انتقال داده شود.

وی تامین دستگاه لجن‌شکن را از ضروریات استان دانست و افزود: با توجه به تجربه سیل تابستان امسال و بارش‌های پیش‌رو، در خصوص این دستگاه‌ها اهتمام ویژه‌ای به کار گرفته شود.

به گزارش ایرنا، در این نشست کلیات ۱۶ طرح سرمایه‌گذاری از جمله پرورش گوسفند داشتی، احداث باشگاه سواکاری، پرورش مرغ گوشتی و احداث هتل که در کارگروه امور زیربنایی استان به تصویب رسیده بود مطرح و با رای حداکثر اعضا به تصویب رسید.

همچنین طبق قانون مقرر شده است که ۱۰ درصد از اعتبارات استان به طرح‌های دانش‌بنیان اختصاص پیدا کند که در همین راستا ۱۶ طرح تدوین و در نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان ارائه شد و در نهایت با رای موافق اکثریت اعضا، این طرح‌ها مورد تصویب قرار گرفت.

تشکیل کارگروه محیط زیست برای پیگیری سیاست‌های ابلاغی رهبر معظم انقلاب نیز از دیگر مصوبات این نشست بود و مقرر شد تا این کارگروه به ریاست معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار تشکیل و نتایج این کارگروه به شورای برنامه‌ریزی و مدیریت استان ارائه شود.

رییس جمهور و اعضا هیات دولت خردادماه امسال در سفر به چهارمحال و بختیاری تصمیمات و مصوباتی مهمی را برای توسعه و عمرانی این استان اتخاذ کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha