۲۵ نفر از خراسان شمالی به مرحله نهایی مسابقات سراسری قرآن راه یافتند

بجنورد-ایرنا- رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: ۲۵ نفر از استان در چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه  به مرحله کشوری این رقابت‌ها راه یافتند.

علی پرهیزگار روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در مرحله شهرستانی ۴۰۴ نفر خانم و آقا در تمامی رشته های قرآنی شرکت کردند که در رشته های معارفی ۱۹۳ نفر به مرحله استانی راه یافتند که از این تعداد ۷۲ نفر آقا و مابقی خانم بودند.

وی افزود: همچنین ۱۳۳ نفر در رشته‌های آوایی که از این تعداد ۶۳ نفر خانم و مابقی آقا به مرحله استانی راه یافتند و در نهایت ۲۵ نفر در رشته های معارف و آوایی به چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم سازمان اوقاف و امور خیریه به مرحله کشوری راه یافتند.

رییس اداره امور قرآنی اداره کل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: از مجموع این تعداد؛ ۲ نفر در رشته‌ قرائت تحقیق، ۲ نفر در حفظ کل، یک نفر در حفظ ۲۰ جزء، ۲ نفر در قرائت ترتیل، هفت نفر تفسیر، ۶ نفر در حفظ نهج البلاغه، سه نفر در حفظ صحیفه سجادیه و ۲ نفر نیز در رشته دعاخوانی برگزیده شدند.

پرهیزگار یادآور شد: مرحله داوری رشته های آوایی قرآن در مرحله مقدماتی از ۲۱ تا ۲۶ آبان به میزبانی کرمانشاه، مرحله نهایی رشته های نغمات دینی از ۲۰ تا ۲۴ آذر به میزبانی قزوین، مرحله نهایی رشته های معارفی از ۳ تا ۵ دی به میزبانی قم و مرحله نهایی رشته های آوایی قرآنی از ۲۷ دی تا اول بهمن به میزبانی خوزستان برگزار می شود.

چهل و پنجمین مسابقه قرآنی در مرحله استانی در اوایل شهریور ماه برگزار شد.

خراسان شمالی با جمعیت یک میلیون نفری در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha