۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۸
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84953426
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

باید از تمام ظرفیت‌های موجود برای حفاظت از منابع طبیعی استفاده کرد

اردبیل-ایرنا- فرماندار بیله سوار خواستار افزایش نیروی انسانی برای حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی واقع در محدوده این شهرستان شد و گفت: باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های لازم از منابع طبیعی و محیط زیست حفاظت کرد و به سودجویان و متخلفان اجازه تصرف و تخریب نداد.

به گزارش خبرنگار ایرنا صاحبعلی اصغری در نشست با مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل با بیان اینکه تخریب و از بین بردن منابع طبیعی بزرگترین ظلم در حق نسل‌های آینده است، اظهار کرد: باید از تمام ظرفیت‌های لازم برای حفاظت از منابع طبیعی و محیط زیست استفاده کرد و به سودجویان و متخلفان اجازه تصرف و تخریب نداد.

فرماندار بیله سوار همچنین خواستار افزایش نیروی انسانی جهت حفاظت از منابع طبیعی و اراضی ملی شد و عنوان کرد: با توجه به وسعت حوزه منابع طبیعی شهرستان بخصوص بخش قشلاق دشت نیاز است بصورت مستمر گشت‌های نظارتی در جهت جلوگیری و شناسایی تخریب کنندگان عرصه ملی صورت گیرد.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل هم در این نشست گفت: طی امسال ۴۴ فقره پرونده به مساحت ۴۰ هکتار احداث بنا قلع و قمع شده است و پرونده تخریب برای آنها تشکیل شده است. علاوه بر این ۲۰۸ فقره پرونده به مساحت ۲هزار هکتار از اراضی ملی که توسط سودجویان در حال تخریب بود شناسایی و برای اینها هم پرونده تشکیل شده است.

محمود قلی زاده خاطرنشان کرد: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به طور شبانه‌روزی، ضمن مقابله با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی بعنوان مصداقی از انفال و حقوق بیت المال با استناد به تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، هرگونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصا و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف، به مرجع قضایی ارجاع می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha