۵ آذر ۱۴۰۱، ۹:۰۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 84953335
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پویش بنای کاغذی در سبزوار به ساخت کتابخانه کمک کرد

سبزوار- ایرنا- رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: حدود ۲ میلیارد ریال در قالب پویش بنای کاغذی برای ساخت کتابخانه شهدای گمنام شهر سبزوار کمک شد.

معصومه فلاحی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پویش بنای کاغذی، باهدف جمع آوری کاغذها، کتابها، مجلات و روزنامه های باطله شکل گرفت تا از محل فروش آنها کمکی به هزینه ساخت، تکمیل و تجهیز کتابخانه عمومی شهدای گمنام سبزوار صورت گیرد.

وی افزود: این حرکت فرهنگی علاوه بر جذب خیران در راستای حفظ محیط زیست شکل گرفته بود که با استقبال خانواده ها، استادان دانشگاه و مدیران مدارس روبه رو شد و حتی برخی استان های کشور در قالب اهدای کتاب نیز در این پویش مشارکت کردند.

رییس اداره کتابخانه‌های عمومی سبزوار گفت: آغاز عملیات اجرایی کتابخانه خیرساز شهدای گمنام در زمین اهدایی شهرداری سبزوار در ۲ طبقه به مساحت ۴۴۵ متر مربع در منطقه شمال غربی این شهر در حال ساخت است.

فلاحی افزود: علاوه بر کمک هایی که از طریق پویش بنای کاغذی جمع آوری شد، خیران شهرستان سبزوار نیز امسال ۷۱ میلیارد ریال برای ساخت چهار کتابخانه در روستاهای ایزی و ابارش، شهر روداب و نیز کتابخانه شهدای گمنام سبزوار کمک کردند.

وی ادامه داد: فضای کنونی کتابخانه های شهرستان سبزوار چهار هزار مترمربع است که با ساخت کتابخانه های در دست اجرا، مشکل کمبود فضای کتابخانه‌ای در این شهرستان تا حدودی برطرف می شود.

شهرستان سبزوار واقع در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد، دارای ۱۰ کتابخانه عمومی نهادی و ۶ کتابخانه مشارکتی است که حدود ۲۴۰ هزار نسخه کتاب در آنها نگهداری می شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha