ساوتگیت: قدرت تمام‌کنندگی مثل بازی با ایران را مقابل آمریکا نداشتیم

دوحه- ایرنا- سرمربی تیم ملی انگلیس گفت: قدرت تمام‌کنندگی مثل بازی با ایران را مقابل آمریکا نداشتیم و همین موضوع باعث شد تا نتوانیم گلزنی کنیم.

به گزارش ایرنا، گرث ساوتگیت در نشست خبری پس از دیدار تیمش مقابل آمریکا که با تساوی بدون گل همراه بود، اظهار داشت: ما فکر می‌کردیم تصمیم درست این است که ترکیب اصلی را همان نفراتی تشکیل می‌دهند که در بازی اول از ابتدا وارد میدان شده بود. درباره بازیکنانی که مایل به جناحین بازی می‌کردند در نیمه دوم تصمیم گرفتم تغییراتی ایجاد کنم و نظرم این بود که جک و مارکوس را به میدان بفرستم و فیل در اولویت بعدی من بود.

وی افزود: فکر می‌کردیم گریلیش در حفظ توپ به ما کمک می‌کند و باعث می‌شود کل تیم به سمت دروازه آمریکا متمایل شود و بعد بتوانیم با استفاده از پتانسیل مارکوس رشفورد در اواخر بازی دروازه آنها را تهدید کنیم اما این اتفاق رخ نداد.

سرمربی تیم ملی فوتبال انگلیس خاطرنشان کرد: مثل بازی اول آن قدرت تمام‌کنندگی را نداشتیم. در تورنمنت‌های فوتبالی مواجه شدن با این اتفاق‌ها طبیعی است.

ساوتگیت در مورد اینکه تیمش مقابل آمریکا نتوانست مثل بازی با ایران مقتدرانه عمل کند، خاطرنشان کرد: می‌دانستم بعد از آن درخشش و نتیجه عالی مقابل ایران در این بازی کارمان سخت خواهد بود. تکرار آن عملکرد همیشه دشوار است. برای همین می‌خواهم اینجا به صراحت بگویم از عملکردی که بازیکنانم در این بازی داشتند راضی‌ هستم. در یک‌سوم حمله می‌توانستیم بهتر باشیم ولی در مقابل حریفی که دائم به دنبال ضربه زدن به ما بود مقاومتی عالی نشان دادیم.

تیم‌های انگلیس و آمریکا جمعه شب در دومین گروه رقابت‌های جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به مصاف هم رفتند که این دیدار با تساوی بدون گل خاتمه یافت. در نخستین دیدار گروه هم تیم فوتبال ایران توانست با نتیجه ۲ بر صفر مقتدرانه ولز را شکست دهد تا امید اصلی صعود از گروه دوم بعد از انگلیس محسوب شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha