۴ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۵۰
کد خبر: 84952864
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

پیکار در جام جهانی ادامه دارد، تا پای جان برای ایران

اصفهان - ایرنا - نصف جهان در ادامه بازی های ایران در جام جهانی قطر همزمان با نبرد دوم غرق در دلهره ای هیجان انگیز ، پدیدار شدن شادمانه بُرد تیم ملی فوتبال مقابل ولز را به انتظار نشسته است.

به گزارش ایرنا، «تا پای جان؛ برای ایران» جمله ای است که کمی پس از رویت آن، چیزی شبیه به غرور در کالبد جان جوانه می زند، جمله ای که در گوشه دیوارنگاره میدان امام حسین(ع) اصفهان در کنار تصویری بزرگ با موضوع جام جهانی مقارن با حضور تیم ملی فوتبال کشورمان در قطر و از ورای شلوغی ها و التهاب این روزها بر ساحت شهر نقش بسته است.
نگاه هر رهگذر به این پوستر؛ تلنگری است کوتاه که دگر بار موسم یکی شدن دل ها برای وطن است. پیکار تیم ملی در بازی های جام جهانی اگرچه سخت و دشوار اما این قامت امید است که در اندیشه شهروندان می ایستد آنگاه که نگاهشان بر گستره دیوارنگاره جام جهانی می نشیند.

در بازی دوم ایران در جام جهانی این بار مقابل ولز، اکنون «وطن» بار دیگر کلیدواژه مشترک مردم ایران است. مردم ورزش دوست اصفهان نیز یکدل و همراه با دیگر هموطنان، سایه روشن نتیجه بازی فوتبال ایران و ولز را به انتظار نشسته اند.
با عبور از باخت مقابل انگلیس، پیروزی افق دلچسبی است که مردم اکنون برای پدیدار شدن آن، لحظه شماری می کنند.
پیرمردی عصا به دست که بر گوشه دنج میدان امام حسین(ع) پشت به آفتاب نظاره گر دیوارنگاره است در گفت و گویی کوتاه با ایرنا، از شور جوانی گفت، از روزهایی که فوتبال همه زندگی اش بود.
حاج امیر، دست هایش را روی عصا جفت کرد و با اشاره سر به طرف دیوارنگاره گفت: حال و هوای جام جهانی همواره برایم خاطره انگیز است و بهترین هیجان ها و نگرانی هایم هنگام تماشای مسابقه فوتبال بود.
او به تلویزیون های کوچک و رادیوهای قدیمی و جمع شدن مردم پای آنها در بازار و خانه ها برای دنبال کردن نتیجه بازی اشاره کرد و با دستانی برآمده به سمت آسمان گفت: امیدوارم پیروزی ایران در بازی امروز بخشی از شور و هیجان آن سال های دور را زنده کند.
نوجوان بازیگوشی در آن سوی میدان امام حسین(ع) مشغول گرفتن عکس از دیوارنگاره به همراه دوستانش است، کمی آنطرف تر، چند خانم جوان در حال سلفی گرفتن تصمیم گرفته اند بازی را دسته جمعی و در چهارباغ از طریق تلفن همراه تماشا کنند.
خانم موحدی، به کیسه پر از خوراکی و تنقلاتی که دستش بود اشاره کرد و گفت: همیشه هیجان خاصی برای بازی های جام جهانی داشتم و کاش اتفاقات اخیر کشور پیش نیامده بود تا همانند سال های پیش با روحیه ای شادتر همه حواسمان را برای جام جهانی می گذاشتیم.
او بغضش را فرو خورد و ادامه داد: آرزویم شادمانی و حال خوب مردم کشورم است و پیروزی در بازی امروز می تواند به ایجاد این احساس بویژه پس از اتفاقات اخیر کمک کند.
در سمت دیگر میدان، جوانی پیاده می آید، در دست یکی از آنها چند پرچم ایران و یک شیپور است.
نام او وحید است، در حالی که از باخت ایران مقابل انگلیس به شدت ناراحت بود به ایرنا گفت: تنها گروهی که هر چهار تیمش در جمع ۲۰ تیم اول فیفا هستند، گروه ب (B) است و می دانیم که موفقیت تیم کشورمان در این گروه بسیار دشوار است اما هنوز به بازیکنان باور داریم و امیدواریم شاهد بازی خوبی باشیم.

آقای عابدی، یکی دیگر از رهگذران چهارباغ اصفهان، که با شتاب حرکت می کرد در حالی که انگشتانش را به نشانه پیروزی نشان می داد با صدای بلند طوری که همه برگشتند و به او نگاه کردند گفت: هنوز چیزی تمام نشده و ما ۲ بازی دیگر پیش رو داریم.
در آن سو، زیر سایه فرح بخش درختان خزان زده چهارباغ، آقای صادقی بازنشسته آموزش و پرورش روی صندلی نشسته است.
او به ایرنا گفت: در هفته های اخیر برخی می خواستند با استناد به شایعات بی پایه و اساس، فیفا را مجاب کنند ملی پوشان فوتبال کشورمان را از حضور در جام جهانی حذف کنند و رسانه های خارجی هم به این مساله کمک کردند.
این معلم بازنشسته گفت: اکنون که تماشای رقابت های کشورمان در جام جهانی به عنوان یک سرگرمی جذاب و مهم در دسترس است باید از تیم ملی حمایت معنوی داشته باشیم، اگرچه تیم ملی نیز در بازی های باقیمانده باید تلاش کند زمینه خوشحالی و مسرت مردم ایران را فراهم کند.

بیشتر کسبه و بازاریانِ محدوه چهارباغ نیز در آستانه آغاز بازی دوم ایران در جام جهانی مهیای تماشای فوتبال در مغازه های خود شده اند.
اکنون نه تنها چَشم نصف جهان که همه ایران خیره به پیکار دلیرانه تیم ملی در رقابت حساس امروز است.
به گزارش ایرنا، ایران در گروه دوم رقابت‌های جام‌جهانی با تیم‌های انگلیس، ولز و آمریکا هم‌گروه است.
تیم ملی ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر برابر انگلیس مغلوب شد. تیم کشورمان برای ادامه ماجراجویی در قطر نیاز به پیروزی مقابل ولز در بازی امروز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha