تکاپو برای فعال‌سازی هیات‌های ورزشی نابینایان و کم بینایان در شهرستان‌های فارس

شیراز-ایرنا- رییس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان فارس  با تاکید بر ضرورت فعال شدن هیات های شهرستانی گفت: از ادارات ورزش و جوانان شهرستان ها درخواست شده در اسرع وقت افراد مایل به ریاست هیات در شهرستان را معرفی کنند تا فعالیت هیات‌ها در شهرستان های غیر فعال نیز آغاز شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جوادمرادپور روز جمعه در نخستین جلسه بررسی مشکلات و چالش های انجمن های ورزشی هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس که با حضور اعضای هیات رئیسه برگزار شد، افزود: با توجه به سابقه درخشان ورزشکاران نابینا و کم بینای استان فارس در عرصه های مختلف استانی، ملی و بین المللی، این موفقیت ها و جایگاههای عالی کسب شده جز با عزم واراده ورزشکاران و همراهی و تسهیل امور توسط مدیران میسر نبوده است که جا دارد از همه بزرگوارانی که در گذشته در این هیات مسئولیت داشتند و در جهت اعتلای ورزش نابینایان و کم بینایان با تلاش صادقانه؛ سیاستگذاری و ریل گذاری کردند، تقدیر کنیم.

افزایش اعضای هیات
وی تاکید کرد: با توجه به وسعت استان فارس و لزوم توسعه فعالیت های هیات آنچه که در اولویت کار خود در ساختار جدید هیات رئیسه انجام دادیم افزایش اعضای این هیات از سه عضو و یک دبیر به پنج عضو و دبیر افزایش دادیم تا بتوانیم با تعدد نفرات، سلیقه ها و افکار هر چه بهتر برای موفقیت و پیشرفت و توسعه استان برنامه ریزی کنیم.
مرادپور افزود: در برنامه های پیش روی این هیات درنظر داریم استان را به چند منطقه تقسیم کنیم و مسئولیت هر منطقه را به یک عضو هیات رئیسه واگذار کنیم تا با ایجاد فضای رقابتی و حمایتی همه ورزشکاران نابینا و کم بینای استان تحت پوشش فعالیت های هیات استان قرار گیرند.

فضای ورزشی نابینایان افزایش می یابد
رئیس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان استان فارس با اشاره به اینکه هم اینک پنج فضای ورزشی در شهرستان ها در اختیار هیات است، بیان داشت: با توافق هایی که صورت گرفته مقرر شد به زودی این تعداد فضای ورزشی افزایش چشمگیری داشته باشد.
وی در بخش دیگری از سخنانش به اهمیت بحث آموزش و پژوهش در امر ورزش اشاره کرد و گفت: مباحث آموزشی و پژوهشی در ورزش یک ضرورت اجتناب ناپذیر است که در این مبحث نیز هیات تلاش دارد نظرات صاحب نظران و ایده پردازان و حتی پایان نامه های مرتبط را جمع آوری، بررسی و به مرحله عملیاتی برساند.
مرادپور اضافه کرد: برای انجمن هایی که هرچه سریعتر محصول پژوهش و تحقیقات خود را به هیات ارسال کنند مشوق هایی در نظر گرفته خواهد شد.

تشکیل کمیته ارزیابی
کمیته ارزیابی و ارزش یابی در هیات از جمله مواردی بود که رییس هیات از تشکیل آن برای بررسی عملکرد انجمن ها خبر داد و گفت: تشکیل این کمیته می تواند در افزایش فعالیت های کمی و کیفی انجمن ها موثر باشد.
همچنین تشکیل کمیته انضباطی نیز از خواسته های روسای انجمن ها در این نشست بود که مقرر شد این موضوع به عنوان دستورکار در جلسه بعدی هیات رئیسه به بحث و تبادل نظر گذاشته شود.
در این جلسه همچنین رؤسای انجمن ها به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند. در پایان نیز عباس امیری از فعالان رسانه استان فارس به عنوان مسئول کمیته روابط عمومی و رسانه و امور فرهنگی هیات معرفی و هادی عیدی پور به عنوان رئیس هیات ورزش نابینایان و کم بینایان شهرستان شیراز برگزیده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha