رسالت هنرمندان ایجاد نشاط و امید در جامعه است

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی با اشاره به اینکه تئاتر هنری زنده و پویا است، گفت: رسالت هنرمندان تئاتر ایجاد نشاط، دوستی و امید در بین مردم است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا حسین نژاد پنجشنبه شب در آیین پایانی هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی اظهار داشت: تئاتر با ظرفیت های ویژه خود یک هنر واقعی و عینی است که تمام ابعاد زندگی انسان ها را شامل می شود.

وی افزود: تنوع ظرفیت تئاتر به اندازه گستردگی تنوع ذهن و افکار بشر است و این هنر به راحتی می تواند غم و شادی را به تصویر بکشد.

نماینده عالی دولت با بیان اینکه هنرمندان بوِیژه در حوزه تئاتر به دلیل اینکه به صورت مستقیم با مخاطب در ارتباط هستند شور و نشاط را در جامعه گسترش دهند، تصریح کرد: در رابطه با تولید محتوا و فرهنگ سازی زندگی سالم برای افراد جامعه نیز کوشا باشند.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی در این آیین نیز اظهار داشت: هنر تاثیر ویژه دارد و به صورت سریع و فوری مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

حجت الاسلام رضا نوری گفت: کارکرد هنر این است که به آنچه شدنی است شکل و صورت می‌دهد؛ تاثیر هنر یک تاثیر ویژه است که به صورت سریع و فوری مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد یا به صورت بقا و دوام تاثیرگذار است، همچون کتاب آسمانی که معجزه و هنر آخرین فرستاده پروردگار است که همیشه در ذهن باقی می ماند و یا اشعار شعرای برجسته ای چون حافظ شیرازی که در افکار جامعه ماندگار است.

امام جمعه بجنورد تصریح کرد: بنابراین هنرمندان باید آثاری خلق کنند که برروی افکار جوانان و جامعه تاثیر گذار باشد.

هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی از یکم تا سوم آذر ماه به دبیری «مسعود مرواری» برگزار و ۱۰ اثر راه یافته از شهرهای بجنورد، شیروان، گرمه و اسفراین با یکدیگر رقابت کردند.

آیین پایانی هفدهمین جشنواره تئاتر خراسان شمالی با حضور جمعی از مسوولان استانی و شهرستانی و شماری از هنرمندان شامگاه پنجشبه سوم آذرماه برگزار شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha