۱۴ میلیارد تومان محصولات صنایع‌دستی استان سمنان به فروش رفت

سمنان-ایرنا- سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان گفت: ۱۴ میلیارد تومان محصولات هنرمندان صنایع‌دستی استان نیمه نخست امسال به فروش رفت.

سمانه سلطانی‌پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا ابراز داشت: هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان در ۵۲ رشته مانند سفالگری، میناکاری، معرق‌کاری، منبت‌کاری، سرامیک، بافت‌های داری و چرم‌دوزی فعالیت دارند و دست‌سازه‌های خود را در بازار عرضه می‌کنند.
وی با تاکید بر ضرورت تقویت بازار فروش محصولات صنایع‌دستی استان سمنان، افزود: از تمام ظرفیت‌ها کمک خواهیم گرفت تا در کنار توسعه، ترویج و آموزش، در زمینه فروش محصولات تولیدی استان از صنعت‌گران حمایت و موجب دلگرمی آنان شود.
سلطانی‌پور تصریح کرد: راه اندازی نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های صنایع‌دستی فرصتی مناسب برای عرضه کالاهای دست‌ساز و فروش و رونق اقتصادی برای فعالان و هنرمندان این عرصه است و فروش صنایع دستی استان سمنان در نمایشگاه‌ها و بازارچه‌های فصلی و مناسبتی که از نظر هنرمندان رضایت‌بخش بود و تداوم برپایی بازارچه های صنایع دستی در دستور کار است.
وی تصریح کرد: تولید محصول کاربردی و باکیفیت، متناسب با نیاز روز و توجه به مؤلفه خلاقیت و نوآوری، نقش مؤثری در فروش دارد و انتظار می‌رود هنرمندان با عرضه تولیدات متنوع و باکیفیت، به میزان فروش مناسب دست یابند.
سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان ادامه داد: چهار هزار و ۵۰۰ هنرمند در استان در ۵۲ رشته صنایع‌دستی فعالیت دارند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، هنرمندان صنایع‌دستی استان سمنان در رشته‌هایی مانند سفال و سرامیک، گلیم‌بافی، منبت و معرق چوب، گوهر تراشی، زیورآلات سنتی، چاپ قلمکار، نساجی سنتی، سوزن‌دوزی سنتی، نمدمالی، قلم‌زنی، و حوله‌بافی، مشغول فعالیت هستند.

۳۰ فن و مهارت مربوط به صنایع دستی در مناطق مختلف استان سمنان در قالب میراث ناملموس ثبت ملی است.
گلیچ روستای چاشم در شهرستان مهدیشهر، مهارت خرسک بافی روستای افتر در شهرستان سرخه، دست‌بافته‌های سنتی امیریه در دامغان، سفالگری و قالی‌بافی در سمنان از جمله صنایع دستی استان سمنان است که در قالب میراث ناملموس ثبت ملی شده است.
مفرش بافی در روستای پاده آرادان، قالی خودرنگ سنگسری در مهدیشهر، مهارت فن لاک تراشی در منطقه کالپوش میامی، دوخت کیسه مراد در شاهرود، از دیگر میراث معنوی و ناملموس استان سمنان است که در فهرست میراث ملی به ثبت رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha