جاده غارعلیصدر همدان همچنان قربانی می‌گیرد

همدان- ایرنا- جانشین رییس پلیس راه استان همدان گفت: جاده غارعلیصدر با وجود آغاز اقدامات عمرانی برای ایمن سازی مسیر آن، همچنان قربانی می گیرد.

سرهنگ ارسلان سرمدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: جاده غارعلیصدر همدان از منظر فنی یک مسیر فرعی محسوب می شود اما هم اینک از آن به مثابه یک جاده بزرگراهی استفاده می‌شود.

وی افزود: فراوانی تعداد مسیرهای روستایی متصل به جاده غارعلیصدر، وجود اراضی کشاورزی و بالا بودن تردد بین اراضی و ورود به سطح جاده، وجود سردخانه و افزایش تردد کامیون و تریلرها نیز بر بار ترافیکی و میزان سوانح این جاده افزوده است.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان تاکید کرد: هر چند اقداماتی نظیر خط کشی دوبل، نصب سولار در وسط پیچ ها، ایجاد شیار لرزاننده برای هوشیار کردن رانندگان و دیگر اقدامات فنی برای ایمن سازی جاده غارعلیصدر صورت گرفته است اما این اقدامات همانند مُسکن بوده و تنها راه کاهش میزان بار ترافیکی و سوانح فوتی چهار بانده شدن آن است.

سرهنگ سرمدی گفت: ابتدای سالجاری تاکنون ۱۳ نفر بر اثر بروز تصادف در جاده علیصدر جان باختند صبح امروز نیز یک‌دستگاه سواری ۲۰۶ در نزدیکی پل هارون آباد به علت سرعت غیر مطمئنه واژگون شد که یکی از سرنشینان پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

وی افزود: طبق گزارش کارشناس سوانح پلیس راه بی توجهی به جلو در کنار تردد با سرعت غیر مطمئنه عامل بروز این تصادف بوده است و خودرو سواری پس از واژگونی و چند بار غلت خوردن، در برخورد با تلی از خاک متوقف می شود.

جانشین رییس پلیس راه استان همدان اظهار داشت: ۳۲ کیلومتر نخست جاده غارعلیصدر حدفاصل بلوار نجفی تا حسن قشلاق بیشترین میزان سوانح رانندگی را به خود اختصاص داده است.

سرهنگ سرمدی تاکید کرد: کامیون ها و خودروهایی که قصد عزیمت به زنجان و شهرستان بیجار واقع در کردستان را دارند از جاده علیصدر تردد می کنند بنابراین با توجه به بالا بودن حجم ترافیک این مسیر، چهار بانده کردن آن ضروری است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha