۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۳۶
کد خبر: 84952305
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

نمایشگاه سراسری صنعت کاشی و سرامیک در یزد گشایش یافت

یزد - ایرنا - چهاردهمین نمایشگاه سراسری تخصصی صنعت کاشی و سرامیک، ماشین‌آلات و صنایع وابسته عصر پنجشنبه با حضور استاندار یزد، جمعی از مسوولان و فعالان اقتصادی در محل نمایشگاه بین المللی یزد گشایش یافت.

به گزارش ایرنا، استاندار یزد در آئین افتتاحیه چهاردهمین نمایشگاه تخصصی کاشی و سرامیک،گفت: حضور فعالانه شرکت های خارجی در کنار شرکت های داخلی فعال در این عرصه و نمایش آخرین تکنولوژی ها و فناوری های نوین در حال استفاده در صنعت کاشی و سرامیک و چینی بهداشتی یکی از ویژگی های خاص این دوره از نمایشگاه است.
مهران فاطمی اهمیت برگزاری این نمایشگاه به میزبانی استان یزد برای توسعه صنعت کاشی و سرامیک یزد به عنوان قطب این صنعت را مهم دانست و اظهارداشت: امید است که این ویترین واحدهای تولیدی در حوزه صنعت کاشی و سرامیک بتواند این صنعت را نسبت به گذشته بالنده تر سازد و در این مسیر حمایت های لازم نیز انجام خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: تمرکز استان یزد صرفا بر تولید کاشی و سرامیک نیست بلکه ایجاد خط تولید و دانش بنیان سازی صنعت کاشی و سرامیک استان به همت نیروی های متخصص بومی، از اولویت های مورد پیگیری استان بشمار می رود و در این زمینه رعایت ملاحظات زیست محیطی، حرکت صنعت کاشی و سرامیک در مسیر ایجاد کمترین میزان آلودگی زیست محیطی و افزایش بهره وری در مصرف آب، انرژی و تولید از رویکردهای استان در این بخش است.
فاطمی همچنین با بیان اینکه در سند یزد نوین به مسائل صنعت کاشی و سرامیک و مباحث مرتبط با آن توجه زیادی شده است، گفت: استان یزد می تواند علاوه بر قطب تولید کاشی و سرامیک، به قطب و هاب منطقه ای و بین المللی در رویکردهای مورد پیگیری استان در زمینه های کاهش آلودگی های زیست محیطی و افزایش بهره وری تبدیل شود.

مدیرعامل نمایشگاه های بین‌المللی یزد در حاشیه افتتاح این نمایشگاه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این نمایشگاه افزون بر ۱۰۰ شرکت معتبر از استان های یزد، تهران، البرز، خراسان رضوی، خراسان شمالی، اصفهان، کرمان، قزوین، لرستان و گلستان حضور دارند.

احمد قافی افزود: در نمایشگاه یاد شده جدیدترین فناوری‌های در حوزه‌های کاشی، سرامیک، چینی بهداشتی، ماشین‌آلات و مواد اولیه این صنعت در معرض عموم قرار گرفته است.

وی ادامه داد: برگزاری سمینارهای آموزشی و جلسات تخصصی با حضور مدیران ارشد صنعت کاشی و سرامیک ، صاحبان صنایع و کارخانجات را برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

قافی تصریح کرد: چهاردهمین نمایشگاه تخصصی صنعت کاشی و سرامیک یزد به مدت سه روز از ساعت ۱۶ الی ۲۱ برای بازدید علاقه مندان دایر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha