۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۴
کد خبرنگار: 3043
کد خبر: 84952185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

امام جمعه قزوین: اربعین رزمایش اقتدار امت اسلام است

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین اربعین را رزمایش اقتدار امت اسلام دانست و گفت: هر کدام از ما صحنه‌های اربعین را تماشا کرده‌ایم روحیاتمان بازسازی و قدرت معنوی‌مان نیز به‌ شدت افزایش پیدا کرده و این از برکات اربعین است.

به گزارش ایرنا و به نقل از دفتر امام جمعه قزوین، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز پنجشنبه در آیین تجلیل از فعالان اربعین حسینی (ع) استان در سال ۱۴۰۱، اظهار داشت: اربعین حسینی (ع) تمرینی است برای اینکه این مسیر به ظهور منجی عالم بشریت (عج) متصل شود و در این راستا باید تلاش کنیم ظهور را در عرصه اربعین زمینه‌سازی کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: اربعین تفسیر کلام حضرت زینب کبری (س) است که فرمودند "من غیر از زیبایی چیزی ندیدم" ، شیرینی اربعین و لذت‌های معنوی و ملکوتی این مسیر را هر کسی چشیده به خوبی مفهوم کلام حضرت زینب (س) را درک می‌کند.

به گفته وی، حضرت زینب (س) شهادت، فداکاری و ایثار را زیبا دیدند و آینده حرکت اباعبدالله الحسین (ع) را هم به زیبایی به تصویر کشید.

آیت الله عابدینی یادآور شد: اربعین راهی است که از هر شهر و روستایی شروع می‌شود و این جمعیت‌های انبوه به هم متصل می‌شوند، یعنی هر روستا مثل یک چشمه‌ای جمعیت خود را صادر می‌کند و این چشمه‌ها به هم می‌پیوندند و نهر و رود می‌شوند و سیل خروشان و اقیانوسی از جمعیت را تشکیل می‌دهند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین اضافه کرد: اربعین یک عهد و پیمان است، هر کس به زیارت اربعین می‌رود با امام حسین (ع) عهد و پیمان می‌بندد و از این طریق به همه انبیا وصل می‌شود چون امام حسین (ع) وارث همه انبیاست و این را در زیارت وارث نیز می‌خوانیم.

گفتنی است در پایان این مراسم از فعالان اربعین حسینی (ع) استان قزوین تجلیل شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha