استاندار خراسان رضوی تشکیل قرارگاه برای بسیج خیرین مدرسه‌ساز را خواستار شد

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: قرارگاه جهادی برای بسیج توانمندی خیرین مدرسه‌ساز در اداره کل آموزش و پرورش استان تشکیل تا ظرفیتها متمرکز و هدفمند شود.

یعقوبعلی نظری روز پنجشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی افزود: بسیج توانمندی خیرین مدرسه ساز در دستور کار ما و دولت قرار دارد تا عقب ماندگی در توسعه فضاهای آموزشی جبران شود.

وی ادامه داد: تکمیل سرانه آموزشی در مشهد برای برقراری عدالت آموزشی نیاز به همت مضاعف دارد و بر آن هستیم تا ساز و کاری فراهم شود تا همه مردم بتوانند در ساخت مدارس مشارکت کنند.

استاندار خراسان رضوی گفت:امسال حدود ۱۰۰ هزار دانش آموز تبعه خارجی در استان که به نظام اسلامی پناهنده شده‌اند هم به آمار موجود اضافه شده اند که در قبال آنها نیز وظیفه داریم.

مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی نیز در این جشنواره با بیان این که خراسان رضوی جزء استانهای پر جمعیت دانش آموزی کشور است گفت: در چشم‌انداز ۱۴۰۴ ایجاد ۲ هزار کلاس درس حداقل طی ۲ سال آینده در نظر گرفته شده است که برای تحقق آن باید تامین زمین کرد و این امر به همکاری ارگانهای دولتی و مشارکت خیرین مدرسه‌ساز موکول است.

سید امیرشوشتری افزود: در بعضی از مناطق مشهد، سرانه فضای آموزشی کمتر از یک متر مربع است ضمن این که در این مناطق تراکم دانش آموزی زیاد است بنابر این به دلیل کمبود فضای آموزشی به اجبار برای ۲ شیفت در این مدارس برنامه ریزی کرده ایم.

رییس مجمع خیرین مدرسه‌ساز خراسان رضوی نیز در این جشنواره گفت: مشکلات فراوانی که به ویژه در حاشیه شهر مشهد مشاهده می‌شود نظیر مدارس تخریبی و کمبود فضای دانش آموزی به همکاری بیشتر در این زمینه نیاز دارد

غلامرضا رافتی با بیان این که تا کنون خیرین مدرسه‌ساز پنج هزار طرح در استان ساخته و به آموزش و پرورش تحویل داده‌اند افزود: در رسیدگی به دانش آموزان و امر مدرسه یاری نیز تلاش و کار فراوانی در استان شروع شده است.

خراسان رضوی دارای بیش از ۱۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه با حدود ۵۴ هزار کلاس درس است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha