۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۰
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84952071
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

 آتش‌سوزی‌ اراضی جنگلی سه شهرستان گیلان کامل مهار شد

رشت - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: تا شامگاه گذشته حریق‌ اراضی جنگلی در شهرستان‌های تالش، رضوانشهر، ماسال و رودبار به طور کامل مهار شد اما صبح امروز دوباره آتش‌ در منطقه جنگلی شمام رودبار شعله‌ور شده است.

امیر مرادی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به حریق جنگل‌های چند شهرستان استان طی چند روز اخیر به دلیل وزش باد گرم افزود: در زمان حاضر تنها یک نقطه از اراضی جنگلی در رودبار شمام دچار حریق است که با اعلام فرماندار این شهرستان طی هماهنگی با استاندار و معاون عمرانی استاندار نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان برای اطفاء آتش به محل اعزام شدند.

وی با بیان اینکه حریق در اراضی جنگلی شمام شهرستان رودبار تا این لحظه سطحی است، اضافه کرد: تیم‌ها در اتاق بحران گیلان آماده باش هستند و بر اساس گزارش های دریافتی تا این زمان مشکلی نیست.

وی با اشاره به وزش باد گرم جنوبی با سرعت ۱۲۰ تا ۱۴۰ کیلومتر طی چند روز اخیر خاطرنشان کرد: پیش از این با اعلام هواشناسی مبنی بر وزش باد گرم پیش‌بینی‌های لازم در ارتباط با حریق در اراضی جنگلی و هشدارهای لازم انجام شده بود.

مرادی با بیان اینکه باد به خودی خود موجب حریق نمی شود، عنوان کرد: شواهد حاکی از آن است که عامل بیشتر آتش‌سوزی‌ها در جنگل‌ها، انسانی است البته عمدی یا غیرعمدی بودن آن را نمی‌توان اثبات کرد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان در ادامه با اشاره به حریق‌های سطحی اراضی جنگلی در این مدت خاطرنشان کرد: آتش‌سوزی‌ها کف‌سوز بوده و به تنه درختان آسیبی نرسیده است.

وی از گردشگران و مسافران خواست تا از افروختن آتش در جنگل‌ها خودداری کرده و در صورت روشن کردن آتش از خاموش شدن آن اطمینان حاصل کنند.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha