۷۰ درصد فرانسوی‌ها معتقد به بی‌برنامگی دولت مکرون در حوزه انرژی هستند

تهران- ایرنا- نتایج یک نظرسنجی نشان می‌دهد که ۷۰ درصد مردم فرانسه معتقدند که سیاست دولت امانوئل مکرون رئیس جمهوری این کشور در حوزه انرژی نامشخص است.

به گزارش ایرنا به نقل از روزنامه اقتصادی لِزکو (Les Echos)، نتایج این نظرسنجی ثابت می‌کند که تنها اقلیتی از فرانسویان معتقدند که قوه مجریه تمام تلاش خود را برای تضمین استقلال انرژی کشورشان انجام می‌دهد.

داده‌های این تحقیق که توسط موسسه OpinionWay-Square برای روزنامه لِزکو و رادیو کلاسیک انجام شده، نشان می‌دهد که حتی در میان رای‌دهندگانی که در دور اول انتخابات ۲۰۲۲ ریاست جمهوری فرانسه به مکرون رای دادند، تنها ۵۵ درصد راهبرد دولت وی را در حوزه انرژی روشن می‌دانند و بر این اساس، سیاست دولت در حوزه انرژی روشن نیست و برای اکثریت بزرگی از مردم فرانسه مبهم به نظر می‌رسد.

فردریک میشو (Frédéric Micheau) معاون OpinionWay در تشریح نتایج نظرسنجی این موسسه، تاکید دارد که مجموع تغییراتی که در سال‌های اخیر رخ داده به همراه نوسان‌های مرتبط با دوران مبارزات انتخاباتی، برای فرانسویان سردرگمی ایجاد کرده است.

نتایج نگران کننده این نظرسنجی در حالی منتشر شده که فرانسه همچنان در شرایط نامتوازن اقتصادی قرار دارد و جنگ در اوکراین و رقابت در حوزه انرژی همچنان پابرجاست.

داده‌های این تحقیق نشان می‌دهد که فرانسوی‌های در ترکیب انرژی، ۵۹ درصد از توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر حمایت می‌کنند و ۳۹ درصد به انرژی هسته‌ای اعتقاد دارند اما زمانی که از آنها در مورد طرح‌های اولویت‌دار تولید انرژی سوال می‌شود، ۴۰ درصد به ایجاد مزارع جدید پنل خورشیدی و ۴۰ درصد به ساخت نیروگاه‌های هسته‌ای جدید اشاره دارند.

بر اساس نتایج این مطالعه، طرح‌های بادی از حمایت کمتری برخوردار هستند و تنها ۲۹ درصد فرانسویان ایجاد نیروگاه‌های بادی فراساحلی و ۲۱ درصد نیروگاه‌های بادی خشکی را اولویت می‌دانند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha