گفت وگوی تلفنی رؤسای ستاد مشترک ارتش ترکیه و آمریکا در بحبوحه حمله به شمال سوریه

تهران- ایرنا- یشار گولر و مارک میلی رؤسای ستاد مشترک ارتش ترکیه و آمریکا در بحبوحه حملات ارتش آنکارا به شمال سوریه و عراق با یکدیگر تلفنی گفت وگو کردند.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری "آناتولی"، صفحه رسمی نیروهای مسلح ترکیه در توئیتر بدون ذکر جزییات اعلام کرد که دو طرف در خصوص تحولات جاری رایزنی کردند.

معاون سخنگوی وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) از تشدید تنش ها در شمال سوریه ابراز نگرانی کرد و مدعی شد عملیات نظامی در شمال سوریه، ماموریت شکست گروه تروریستی داعش را با خطر مواجه می‌کند.

سابرینا سینگ معاون سخنگوی پنتاگون سه شنبه شب به وقت محلی ادعا کرد که عملیات نظامی تمامی طرف‌ها در شمال سوریه، ماموریت شکست گروه داعش را با خطر مواجه می‌کند.

ارتش ترکیه از سه روز پیش حملات هوایی و توپخانه ای خود را به مناطق شمال سوریه شدت بخشیده است. رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه گفته است که این کشور اجرای عملیات زمینی به خاک سوریه را نیز در حال بررسی دارد.

رئیس جمهوری ترکیه روز چهارشنبه در سخنانی درباره حملات کشورش به شمال عراق و سوریه گفت: حملات ارتش این کشور به شمال سوریه صرفا سرآغاز است و عملیات زمینی نیز در زمان مناسب اجرا خواهد شد.

رجب طیب اردوغان در این باره اظهار کرد: پاسخ به حمله کثیفی که مردم ما را در استانبول هدف قرار داد در قلب مراکز سازمان‌های تروریستی در شمال سوریه و عراق و در اعماق مناطقی داده شد که فکر می‌کردند امن است.

اردوغان بدون ذکر نام آمریکا به عنوان حامی اصلی گروه‌های مسلح کُرد در سوریه گفت: ما می دانیم که چه طرفی از تروریست‌ها حمایت می کند و به انها سلاح و پول می‌دهد.

وی تاکید کرد: در اسرع وقت با تانک‌های خود برای انهدام مقر تروریست‌ها وارد عمل می‌شویم و تانک‌ها و سربازان ما تروریست‌ها را در شمال سوریه و عراق ریشه کن خواهند کرد.

رئیس جمهوری ترکیه دوشنبه شب نیز در این باره گفته بود که عملیات "چنگال- شمشیر" [در شمال سوریه و عراق] به حملات هوایی محدود نخواهد شد.

ترکیه و مناطق شمال سوریه طی چند روز اخیر شاهد حملات متقابل میان ارتش ترکیه و گروه‌های مسلح کُرد مورد حمایت آمریکا بوده است.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha