دولت قبل بیش از ۸۰ میلیارد یورو از صندوق ذخیره ارزی برداشت کرد

مشهد-ایرنا- رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به دولت قبل گفت: هشت سال کشور را بد اداره کردند به طوری که از سال ۱۳۹۷ تا زمانی که دولت واگذار شد، بیش از ۸۰ میلیارد یورو از صندوق ذخیره ارزی برداشت کرده بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام نصرالله پژمانفر چهارشنبه شب در یادواره شهید مدافع امنیت "رسول دوست محمدی" در مشهد افزود: بدهکاریهای که امروز دولت به بانک مرکزی دارد، نتیجه سوء تدبیرها و فشارهای اقتصادی است که در جامعه ایجاد شد.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته طی یک سال گذشته گفت: دولت و مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند که مردم آسیب کمتری ببینند، جراحی اقتصادی بزرگی در کشور انجام شد که حذف ارز ترجیحی بود تا از قاچاق های بزرگ جلوگیری شود، در این راستا اکنون دیگر قاچاق مواد غذایی مانند روغن از کشور توجیه اقتصادی ندارد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی گفت: طبیعتا جریان فساد بر آن است که اجازه ندهد موفقیت در برخی اقدامات بدست آید، افق پرامیدی پیش رو داریم و آن هجمه ای که تلاش می کند مشکلات اقتصادی را در کشور بیشتر کند، پشت سر خواهیم گذاشت، بیش از این هم دیگر نمی توانند ما را تحریم کنند، چون دیگر تحریم ها تاثیری روی اقتصاد و تولید در کشور ندارد، خودشان هم از تحریم هایی که برای ما می گذارند، خسته شده اند.

حجت الاسلام پژمانفر با بیان اینکه متاسفانه فضای دو قطبی در کشور ایجاد کرده اند، افزود: مردم نسبت به برخی مسئولان اعتراضاتی دارند که حق هم دارند، به من نماینده، آن وزیر، آن مدیر کل، آن مسئولی که کوتاهی کرده است، اعتراض دارند.

وی اعتراض را حق مردم دانست و گفت: این از ویژگی های دهه هشتادی ها است، امروز می خواهند دهه هشتادی های ما را مصادره کنند، آزادگی و حریتی که در این دهه هشتادی ها است، قابل تامل بوده، شفافیت مطالبه گری آنها ارزشمند است، آنان تلاش می کنند، مرز خود را در اعتراضات اغتشاشگران جدا کنند.

رییس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مطالبه گری در پیگیری کردن و خواستن آن است که هر مسئولی باید در حوزه خودش پاسخگو باشد، ما مسئولان باید به مردم گزارش دهیم و با کسانی که بخواهند حقوق مردم را تضییع کند، قطعا برخورد می کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر افزود: ممکن است در خانواده خودمان حرفهای جدی یا تذکرات جدی داشته باشیم اما اگر دشمن در این میان بخواهد سوء استفاده کند، همه ملت در کنار همدیگر یکصدا در مقابل این جریان می ایستند و سیلی محکمی به آنان خواهند زد.

وی اضافه کرد: از دست دادن شهدایی که جان خود را در خیابانها به سبب امنیت از دست دادند، برای ما بسیار سخت و ناگوار است، اینها ایستادند تا بگویند جانشان را در این مسیر خواهند گذاشت تا این جریانهای فاسد که با سرویس های جاسوسی ارتباط دارند، نتوانند براحتی تحقق اهداف خود را در پیش بگیرند.

این نماینده مجلس اظهار داشت: ما امروز در مجلس و دولت همه تلاش خود را می کنیم تا مشکلات اقتصادی که دامنگیر مردم شده است را حل کنیم، تا وضعیت نابسمانی که با بی تدبیریها بر کشور تحمیل شده است برطرف کنیم.

حجت الاسلام پژمانفر شفاف سازی در امور مختلف از جمله امور مالیاتی و کسانی که تسهیلات بزرگ در کشور دریافت کرده اند را اولویت کار مجلس شورای اسلامی در شرایط کنونی برشمرد.

بر اساس اعلام بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی، شهید مدافع امنیت "رسول دوست محمدی" متولد ۳۰ اردیبهشت ۱۳۶۱ در مشهد چشم به جهان گشود و در درگیری‌ با اغتشاشگران در روز ۳۰ شهریور در مشهد به فیض شهادت نائل آمد که از این شهید والامقام ۲ فرزند به نام های امیرعلی و ریحانه به یادگار مانده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha