۲ آذر ۱۴۰۱، ۲۲:۰۰
کد خبرنگار: 2743
کد خبر: 84951740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار: لرستان شرایط مناسبی برای برگزاری مسابقات اسب سواری دارد

خرم‌آباد - ایرنا - استاندار لرستان گفت: لرستان به لحاظ اقلیمی و فرهنگ های قومیتی شرایط ویژه‌ای برای برگزاری مسابقات رشته اسب سواری را دارد و در صورت لزوم برای تحقق این موضوع حمایت و کمک های لازم را خواهیم داشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "فرهاد زیویار" عصر چهارشنبه در دیدار با رئیس فدراسیون اسب سواری ، برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در لرستان را زمینه ای مناسب برای پیشبرد برنامه های این رشته ورزشی در لرستان برشمرد و اظهار داشت: می توان از جنگل های طبیعی استان با حفظ کاربری و موجودیت منابع طبیعی برای استفاده در این رشته ورزشی مهیج بهره برداری کرد.

زیویار با بیان اینکه رشته اسب سواری امروز تنها یک رشته ورزشی نیست، ادامه داد: اسب سواری یک ظرفیت بزرگ در تولید، صنعت و اشتغال هم محسوب می شود.

استاندار لرستان با بیان اینکه شرایط نگهداری و پرورش اسب در دنیای امروز با گذشته متفاوت بوده و افراد و صنف های زیادی در آن دخیل هستند، تصریح کرد: اسب سواری علاوه بر ماهیت ورزشی، ظرفیتی مناسب برای صنعت گردشگری نیز محسوب می شود و نباید از آن غافل بود.

وی به امکانات و زیرساخت های موجود این رشته ورزشی در استان لرستان اشاره کرد و افزود: در حال حاضر در استان ما نیمی از استانداردهای لازم از قبیل تعداد اسب، نوع آن و زمین تمرین و مسابقات وجود دارد.

وی افزود: از رئیس هیأت اسب سواری استان و مدیرکل ورزش و جوانان انتظار داریم، با هماهنگی رئیس فدراسیون راهکارهای مناسب را ارائه دهند و ما هم پیگیری و حمایت های لازم را خواهیم داشت.

به گزارش ایرنا، در انتخابات مجمع اسب سواری استان لرستان که امروز به ریاست محمودحیدری رئیس فدراسیون برگزار شد، کاوه کهزادی با کسب اکثریت آرا به مدت ۴ سال به عنوان رئیس هیأت اسب سواری استان منصوب شد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha