۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۰۲
کد خبرنگار: 1459
کد خبر: 84951358
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

حریق‌های سطحی در مناطق جنگلی گیلان تحت کنترل است

رشت - ایرنا - فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان گفت: حریق‌های سطحی رخ داده در چند نقطه جنگلی استان به دلیل وزش باد گرم تحت کنترل است و مشکل جدی وجود ندارد.

محمدحسین قربانی لرد روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: حریق در مناطق جنگلی رضوانشهر به وسعت پنج هکتار که از عصر دیروز آغاز شده بود صبح امروز چهارشنبه مهار شده‌ است.

وی بیان داشت: حریقی هم که در مناطق جنگلی تالش از دیروز به دلیل وزش باد گرم آغاز شده و همچنان ادامه دارد نیز تحت کنترل بوده و تا این لحظه مشکلی این مناطق را تهدید نمی کند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان خاطرنشان کرد: حریق در ۲ منطقه دیگر شامل مناطق جنگلی امامزاده طاها رودبار و محدوده ماسال به فومن نیز تحت کنترل است.

وی با بیان اینکه تا این لحظه مشکلی برای کنترل و مهار این حریق نیست، اضافه کرد: آتش‌سوزی‌ها در این مناطق جنگلی به صورت جزیره ای است که نسبت به اطفاء آنها اقدام می شود اما به دلیل وزش باد گرم دوباره شاهد حریق هستیم.

روز گذشته نیز آتش سوزی اراضی جنگلی در ۲ منطقه حلیمه‌جان و رودآباد شهرستان رودبار با حضور به موقع نیروها ظرف کمتر از ۲ ساعت مهار شد، حریق در این مناطق جنگلی جزئی و سطحی در کمتر از ۱۰ هزار متر از این مناطق اتفاق افتاد بود.

مردم در صورت مشاهده آتش در جنگل ها و مراتع برای اطلاع رسانی فوری با شماره ۱۵۰۴ و ۱۳۹ تماس بگیرند تا در اسرع وقت برای مهار حریق اقدام شود.

استان گیلان به عنوان خطه سرسبز کشور دارای ۵۶۵ هزار هکتار جنگل و ۲۲۴ هزار هکتار مرتع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha