تاب‌آوری بالا، عامل همراهی‌نکردن مردم گلستان با آشوبگران در حوادث اخیر بود

گرگان - ایرنا - استاندار گلستان با تقدیر از بصیرت مردم این استان در همراهی‌نکردن با آشوب‌گران در حوادث اخیر گفت: یکی از دلایل این اتفاق مهم، ظرفیت بالای تاب‌آوری مردم گلستان بود که باعث شد شاهد بروز کمترین مشکل باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا علی‌محمد زنگانه روز چهارشنبه در دیدار با رییس جمعیت هلال احمر کشور اظهارداشت: این حوادث نشان داد گلستانی‌ها مردم با بصیرت و هوشیار هستند که در بزنگاه‌های حساس مغلوب احساسات و عواطف نمی‌شوند.

وی بیان کرد: در اوج صدور فراخوان برای حضور آشوبگران در خیابان، جشنواره اقوام به مدت پنج روز با حضور ۲۵۰ هزار نفر و در ادامه جشنواره موسیقی نواحی نیز به مدت پنج شب در مرکز این استان بدون هیچ مشکل و حاشیه برگزار شد.

استاندار گلستان افزود: گلستان با وجود قرار داشتن در میان ۱۰ استان برخوردار مواهب و نعمت‌های الهی و خدادادی کشور در زیرساخت و ظرفیت‌های پایه، مورد کم‌لطفی قرار گرفته بطوری که در سرانه تولید جزو چهار استان آخر کشور است.

وی گفت: در ۲ دهه گذشته شکاف سنگینی بین این استان با سایر نقاط کشور رخ داده به طوری که درآمد سرانه استان نصف امروز میانگین کشوری است.

زنگانه بیان کرد: بسیاری از کمبودهای گلستان باید در دهه‌های قبل برطرف می‌شد که برای جبران آن در سفر اسفند پارسال رییس جمهور رفع این عقب‌ماندگی‌ها را مورد تاکید قرار دادیم.

وی افزود: گلستان با توجه به برخورداری از رودخانه و چشمه‌های فراوان و بارش‌های سیلابی متعدد با کمبود آب آشامیدنی روبرو است و هزار و ۸۰۰ لیتر بر ثانیه نیاز دارد که تامین آن از منابع زیرزمینی، استان را با خطر فرونشست مواجه کرده است.

استاندار گلستان گفت: سیل سال ۱۳۹۸ استان، حاصل لایروبی نشدن بیش از ۳ هزار کیلومتر رودخانه‌ بود که رسوبات ۱۱۰ هزار هکتار از اراضی شیبدار به رودخانه‌ها ریخته شده و اگر برای حل آن اقدامی نشود، بارش باران مشابه، ۱۰ برابر بیشتر خسارت وارد خواهد کرد.

وی ادامه داد: خشک شدن خلیج گرگان تهدید دیگری برای استان است در حوزه‌های کشاورزی، جنگل‌های هیرکانی، محیط زیست و سلامت مردم است و اگر لایروبی ۲ کانال خلیج گرگان انجام نمی‌شد، شرایط این پهنه آبی از دریاچه ارومیه بدتر بود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha