یک هزار و ۸۴۳ هکتار اراضی ملی در استان اردبیل رفع تصرف شد

اردبیل-ایرنا- مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان اردبیل از خلع ید و رفع تصرف یک هزار و ۸۴۳ هکتار از اراضی ملی در این استان خبر داد.

به گزارش ایرنا، محمود قلی زاده روز چهارشنبه با اعلام این خبر افزود: در 6 ماهه اول سال جاری تعداد ۶۰۱ فقره از پرونده‌های متشکله بر علیه متصرفین اراضی ملی منجر به اجرای حکم شده و حدود یک هزار ۸۴۳ هکتار به ارزش ۵۵۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون تومان از عرصه‌های ملی استان به بیت المال بازگردانده شد.

وی با بیان اینکه بر اساس قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، قانونگذار وظیفه حفاظت و صیانت از عرصه‌های ملی را بر عهده سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور نهاده است، گفت: اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان به طور شبانه‌روزی، ضمن مقابله با سوداگران و متعدیان به اراضی ملی بعنوان مصداقی از انفال و حقوق بیت المال مستنداً به تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و مراتع، هر گونه تخریب و تصرف عدوانی به عرصه‌های مذکور را احصا و مراتب را طی تشکیل پرونده تخلف، به مرجع قضایی ارجاع می‌دهد.

قلی‌زاده با بیان اینکه حفاظت از منابع طبیعی طبق اصل پنجاه قانون اساسی وظیفه عمومی تلقی می‌گردد، افزود: مشارکت همه جانبه و آگاهانه اقشار مختلف و نیز همکاری مردم استان و دوستداران و همیاران طبیعت در جلوگیری از تصرفات اراضی و مراتع لازم و ضروری است.

مدیر کل منابع طبیعی وآبخیزداری استان اردبیل با تاکید بر این‌که طبیعت و منابع طبیعی به عنوان ودیعه و امانت الهی در اختیار ما قرار گرفته است، بیان کرد: با توجه به اهمیت و ارزش‌ منابع طبیعی، لازم است تمامی اقشار مختلف مردم در حالی‌که به طبیعت می‌روند ضمن استفاده صحیح از این مواهب الهی، نکات ایمنی را نیز رعایت کرده و مراقب این سرمایه‌های خدادادی باشند.

وی از عموم مردم درخواست کرد در صورت مشاهده هرگونه آتش سوزی، تخریب، تصرف و ساخت و سازهای غیرمجاز در عرصه‌های ملی استان مراتب را فوراً از طریق شماره تلفن ۱۵۰۴ و سامانه ۱۳۹ به یگان حفاظت منابع طبیعی استان اطلاع دهند.

استان اردبیل ۹۰۲ هزار هکتار مرتع ییلاقی، قشلاقی و میان‌بند و همچنین ۶۵ هزار هکتار جنگل دارد ، گونه‌های غالب جنگل‌های استان اردبیل را فندق ، ارس ، بلوط ، زبان گنجشک و افرا تشکیل می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha