۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹
کد خبرنگار: 1178
کد خبر: 84951034
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸ هزار کودک یمنی قربانی ۸ سال تجاوزگری

۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۵۹
کد خبر: 84951034
۸ هزار کودک یمنی قربانی ۸ سال تجاوزگری

تهران- ایرنا- رئیس یک مرکز حقوق بشری یمن اعلام کرد که از آغاز تجاوز ائتلاف تحت سرکردگی عربستان سعودی به یمن از اواخر سال ۲۰۱۵ تاکنون هشت هزار و ۶۰۵ کودک شهید یا زخمی شده اند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی المسیره، احمد ابوحمره، رئیس مرکز توسعه "چشم بشریت بر حقوق و توسعه" در یک کنفرانس مطبوعاتی در شهر صنعا با اعلام این مطلب افزود: از این تعداد، چهار هزار و۱۷ کودک شهید و چهار هزار و ۵۸۸ کودک دیگر زخمی شده اند.

ابوحمره گفت: این مرکز توانسته مواردی از عوارض سلاح‌های ممنوعه استفاده شده توسط ائتلاف متجاوز آمریکایی - سعودی بر کودکان را مستندسازی کند.

عبدالوهاب المحبشی یکی از اعضای دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز گفت: تاریخ مشابه جنایات فجیعی را که ائتلاف متجاوز آمریکا و عربستان علیه کودکان یمن مرتکب شده اند، به خود ندیده است.

وی ادامه داد: یمنی ها کسانی را که سال ها کودکان و زنانشان را به شهادت رساندند، فراموش نمی کنند. ما انتقام خود را از متجاوزین می گیریم.

در همین حال، مرکز اجرایی مین‌زدایی یمن در بیانیه‌ای به مناسبت روز جهانی کودک از کشته و مجروح شدن بیش از ۲۰۰ کودک یمنی در نتیجه انفجار مین و بمب‌های خوشه‌ای به جامانده از حملات و تجاوز ائتلاف متجاوز سعودی به یمن خبر داده است.

عربستان سعودی از ششم فروردین ۹۴ در قالب ائتلافی از چند کشور عربی از جمله امارات و با کمک و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده‌ای را علیه یمن- فقیرترین کشور عربی- آغاز کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیادی خواهی‌های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند اما در سایه مقاومت دلاورانه مردم و نیروهای مسلح یمن و عملیات موشکی و پهپادی ویژه آنها در رسیدن به این اهداف شکست خورد و مجبور به قبول آتش بس شد که این آتش‌بس نیز پس از سه مرحله دو ماهه در نتیجه کارشکنی‌های ائتلاف متجاوز عربی پایان یافت و دیگر تمدید نشد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha