گل‌های لیگ برتری ورزش کیش

کیش - ایرنا - ورزش در جزیره کیش به عنوان یکی از جاذبه های مهم گردشگری شناخته می شود و همه ساله علاقه مندان زیادی را به خود جذب می کند که این ویژگی باعث شده در کانون توجه دولت سیزدهم برای طی مسیر شکوفایی قرار بگیرد.

به گزارش ایرنا، کیش با حدود ۴۴۰ هزار متر مربع فضای ورزشی نزدیک به ۱۵ برابر میانگین کشور را از لحاظ سرانه به خود اختصاص داده و هم اکنون ۴۴ هیات ورزشی در این جزیره خدمات خود را به گردشگران، مسافران و ورزشکاران ارایه می کنند.

این ویژگی ها باعث شده ورزش کیش مورد توجه ۵۰ درصد مسافران ورودی در حوزه تفریحی نیز قرار بگیرد و در کنار ان برای میزبانی از ورزشکاران حرفه ای کشور و حتی خارجی نیز در راستای توریسم گردشگری سالانه بیش از ۵۰ رویداد ملی و بین المللی را میزبانی کند.

توسعه بخش ورزش کیش از سال های گذشته آغاز و تداوم پیدا کرده بود اما با روی کار امدن دولت سیزدهم نگاه جدی تری به خود گرفته به گونه ای که به گفته مهدی کشاورز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این جزیره توسعه هشت رشته ورزشی از جمله فوتبال به صورت کارویژه دنبال می شود.

این ظرفیت به عنوان یکی از اصلی ترین بخش گردشگری کیش پس از یک سال توجه ویژه نتایجی همچون احداث چهار زمین فوتبال با استانداردهای روز، بازسازی ۱۴ زمین تنیس، سه زمین اسکواش و برگزاری چندین رویداد ملی بین المللی را بدست آورده است.

اما اعطای حق رای به هیات های ورزشی در مجامع عمومی فدراسیون های ورزشی کشور، تاسیس ۲ فدراسیون ورزشی با مرکزیت جزیره کیش را می توان گل های لیگ برتری برای تسریع توسعه ورزش قهرمانی و توریسم ورزشی این برشمرد.

توسعه ورزش به صورت همگانی

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این ارتباط گفت: برای بالا بردن نشاط، کشف استعدادهای داخل جزیره، ایجاد یک الگوی قهرمانی و پهلوانی، تقویت هویت ملی همگانی کردن ورزش از مهمترین دستورکارها و رویکردهای حمایتی این سازمان است.

مهدی کشاورز افزود: در این رشته هایی همچنون فوتبال با افق تحقق زنجیره های درآمدی آن، اسکواش، تنیس و ورزش های دریایی و ساحلی به صورت کارویژه توسعه پیدا می کنند تا بتوانیم در کنار قهرمان پروری صنعت توریسم ورزشی را به عنوان یکی از بندهای نقشه جامع گردشگری این جزیره محقق کنیم.

وی افزود: برای حفظ این موقعیت در دولت سیزدهم بخشی از زیرساخت های جزیره کیش مورد توجه قرار گرفته که بازسازی ۱۴ زمین تنیسن، مجموعه اسکواش، بهسازی و احداث چهار زمین فوتبال و احداث اولین دیواره یخ‌نوردی جهانی یک باشگاه بدنسازی از جمله اقدامات انجام شده در سال جاری است.

کشاورز افزود: تا پایان سال نیز در راستای توسعه گردشگری ورزشی، احداث پیست یخ و مجموعه بولینگ با سرمایه گذاری بخش خصوصی در دستور کار است.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: احداث مجموعه تیرو کمان کیش با افق میزبانی از مسابقات جهانی از دیگر برنامه های این سازمان در سال جاری بوده و برای این اقدام ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص داده شده است.

وی گفت: احداث استادیوم ورزش های ساحل، اسکلی و موج سواری، قایقرانی، برگزاری المپیک ناشنوایان در ۲۰۲۴ و میزبانی از مسابقات بین المللی و جهانی نیز از برنامه های آتی این سازمان در بخش ورزش است.

آماده میزبانی از ۵۲ رویداد ورزشی ملی و بین المللی

مشاور و مدیرکل حوزه‌ مدیرعامل سازمان منطقه‌ آزاد کیش با بیان اینکه ورزش این جزیره هم اکنون دارای زیرساخت های مناسب میزبانی از رویدادهای مختلف است افزود: میزبانی از ۵۲ رویداد ملی و بین المللی در مروارید خلیج فارس فراهم شده است.

رضا شجیع یادآور شد: این رویدادها متشکل از رشته های انفرادی و گروهی است که از جمله آن می توان به مسابقات تنیس، اسکواش، فوتبال و انواع ورزش های دریایی اشاره کرد که با همکاری فدراسیون های ورزشی برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه برگزاری رویداد کیش گیمز با مشارکت هشت فدراسیون ورزشی از دیگر برنامه های این سازمان در حوزه ورزش و میزبانی از ورزشکاران کشور است یادآور شد: در هیات‌های ورزشی کیش، افرادی گزینش شده اند که علاوه بر هزینه کرد، بتوانند میزبان رویدادهای ورزشی بوده و ظرفیت ایجاد کنند.

شجیع در خصوص تاسیس ۲ فدراسیون ورزشی با مرکزیت جزیه کیش نیز گفت: زمینی برای ساخت ورزشگاه پیشرفته ورزش های ساحلی و استقرار فدراسیون ملی ورزش های ساحلی و دریایی کشور در جزیره کیش از سوی سازمان منطقه آزاد کیش تخصیص داده شده است.

وی اعطای حق رای به هیات های ورزشی کیش در انتخابات فدراسیون های ورزشی را ارتقای جایگاه هیات های این جزیره اعلام کرد و گفت: پس از ابلاغ این مهم از سوی وزیر ورزش و جوانان جایگاه ورزش جزیره هم سطح با استان های کشور شد که می تواند در جذب میزبانی ها و قهرمان پروری، ارتباط و تعامل با فدراسیون های ورزشی کشور، سرعت بخشیدن به فرایندهای اداری کیش در وزارت ورزش و جوانان کشور تاثیر بسزایی داشته باشد.

اعطای حق رای، تحول هیات های ورزشی

مهدی افشون رییس هیات ورزش های همگانی کیش نیز در حصوص اعطای حق رای به این جزیره در فدراسیون های ورزشی گفت: هیات های ورزشی با حق رای می توانند سهمی در "تصمیم گیری ها، ارائه برنامه ها و پیشنهادهای مجامع ورزشی" داشته باشند.

میثم حفیظی سرپرست هیات شطرنج کیش نیز در رابطه با عضویت روسای هیات های ورزشی این منطقه در مجامع فدراسیون های ورزشی کشور، اظهار داشت: از این پس هیئت های ورزشی کیش می توانند مستقل و موفق تر از گذشته فعالیت کنند و با ظرفیت های موجود می توان میزبان برگزاری رویدادهای مختلف ورزشی در سطح کشور شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha