امام جمعه تبریز: نهاد عمومی کتابخانه ها به بالندگی فکری جامعه کمک کند

تبریز-ایرنا-نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی و امام جمعه تبریز، عزم جدی نهاد کتابخانه های عمومی برای کمک به بالندگی فکری جامعه را خواستار شد و خطاب به مسئولان این نهاد در استان گفت: سعی کنید ارتقادهنده آگاهی عمومی باشید و دسترسی آسان و عادلانه برای همه جامعه فراهم کنید.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمدعلی آل‌هاشم روز سه شنبه در دیدار مدیران و کتابداران کتابخانه های عمومی استان با وی به مناسبت هفته کتاب، افزود: کتابخانه ها مرکزی مهم برای گسترش و ارتقاء علم و دانش هستند و می توانند آگاهی های جامعه را رشد دهند.

وی اضافه کرد: کتابخانه های عمومی پایگاه های اجتماعی برای رجوع اقشار مختلف جامعه هستند و در این زمینه تشکیل گروه های مطالعاتی برای نقد و بررسی سیر مطالعاتی دوره های تاریخی و سیاسی ایران و جهان ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین آل هاشم با اشاره به اینکه کتابخانه ها باید مرکزی برای یادگیری، رشد مهارت ها و ارتقاء تعاملات فکری و عملی برای تولید علم باشد ، افزود: کتابخوانی جذاب باید هدایت کننده اوقات فراغت و توسعه دهنده فرهنگ مطالعه و افزایش کتابخوانی بویژه در میان جوانان، نوجوانان و کودکان باشد.

وی با تاکید بر نقش مهم کتابخوانی در سعادت جوامع بشری،گسترش و تعمیم فرهنگ کتابخوانی را ضرورت اجتماعی خواند.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در همین زمینه با اشاره به اینکه کتاب به فرد یا گروه خاصی تعلق ندارد و عموم مردم باید کتابخوانی و حضور در کتابخانه را نیاز پایان ناپذیر خود بدانند، تصریح کرد: در این میان همه سازمان ها و برنامه ریزان فرهنگی وظیفه دارند برای ایجاد میل و انگیزه به کتاب خوانی و تسهیل شرایط دسترسی به کتاب به ویژه کتاب خوب در جامعه گام بردارند.

امام جمعه تبریز توجه ویژه رهبر انقلاب به موضوع کتاب و کتابخوانی را مورد اشاره قرار داد و افزود: با وجود پیشرفت های دیجیتالی و گسترش روزافزون شبکه ها و فضاهای مجازی هیچ چیز جای کتاب و انس با کتاب را نمی گیرد.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان شرقی هم در این دیدار تعداد کتابخانه های عمومی استان را ۱۱۵ باب اعلام کرد و گفت : در حال حاضر بیش از ۱۰۴ هزار نفر عضو فعال از کتابخانه های استان استفاده می کنند.

اسد بابایی افزود: در طرح «نذر کتاب، نشر خوبیها، مردم استان بیش از ۲۱ هزار جلد کتاب به کتابخانه ها اهدا کرده اند.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha