۱ آذر ۱۴۰۱، ۲۱:۱۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84950781
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سیاه‌ترین دهه رژیم صهیونیستی/ اسرائیل به سمت زوال می‌رود

تهران- ایرنا- یک کارشناس صهیونیست در سخنانی از ابعاد جدیدی از بحران‌های رژیم اشغالگر طی دهه فعلی و در رأس آن بحران در رهبری پرده برداشت و نسبت به حرکت آن به سمت زوال و پایان هشدار داد.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، «اورایم گانور» کارشناس امور امنیتی و نظامی با انتشار یادداشتی در روزنامه صهیونیستی معاریو نوشت: دهه اخیر یکی از سیاه‌ترین و دشوارترین دوره‌های تاریخ سیاسی و اجتماعی اسرائیل به شمار می‌رود و در این دهه بحران رهبری ظهور کرد.

وی گفت: بحران رهبری که یکی از ویژگی‌های این دهه بود فقط ناشی از هفت کارزار انتخاباتی کِنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) که در طول این دهه برگزار شد، نبود بلکه برای اولین بار از زمان اتهام ایهود اولمرت، نخست وزیر اسبق اسرائیل به دریافت رشوه، کلاهبرداری و خیانت نشأت گرفت. این درحالی بود که پیش از آن نیز «موشه کاتساو» هشتمین رئیس اسرائیل به دلیل جرائم تجاوز، اعمال شنیع و آزار جنسی متهم شده بود.

برپایه این گزارش، سه جرم مندرج در کیفرخواست بنیامین نتانیاهو مامور تشکیل کابینه این سیاهی را تیره‌تر کرده است، با این وجود او در حال حاضر نیز سمتش را در اختیار گرفته و این وضعیت به منزله ریختن بنزین بر روی آتش انزجار است که میان دو جناح راست و چپ اسرائیل شعله‌ور شده است.

این کارشناس صهیونیست در ادامه آورده است: لرزه‌های انتخابات، که در پایان دهه متوقف نمی‌شود، به شکل‌گیری این شکاف اجتماعی کمک کرد و این شکاف از یک کارزار انتخاباتی تا کارزار انتخاباتی دیگر عمیق‌تر شد، این شکاف اسرائیلی‌ها را دو دسته کرد و به شکل بی‌سابقه‌ای کنست را به سمت نابودی سوق داد. چنین وضعیتی اسرائیل را در آستانه جنگ داخلی و پایانی قهقرایی قرار داده است.

در این یادداشت همچنین تاکید شده است که تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه در سال ۲۰۲۱ که ۱۱ روز طول کشید، روابط با عرب‌های ساکن داخل اراضی اشغالی را مختل کرد. علاوه بر این محاکمه نتانیاهو به اتهام فساد ادامه دارد و علی‌رغم متهم بودن وی در چند پرونده بار دیگر مامور به تشکیل کابینه شده نهایت تلاش خود را برای تشکیل یک دولت راستگرای صرف می‌کند.

این کارشناس در پایان اذعان کرد: موارد فوق نشان می‌دهد که وضعیت تیرگی و سیاهی این دهه رو به افزایش است و این موجب نگرانی است.

پیشتر «ایهود باراک» نخست‌وزیر پیشین رژیم صهیونیستی در مطلبی نسبت به نابودی این رژیم در پایان دهه هشتم از عمر آن خبر داده بود.

به گزارش بامداد شنبه ایرنا از فلسطین الیوم، باراک طی مطلبی که در روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارونوت» نوشته است ابراز نگرانی کرد که رژیم اشغالگر دچار نفرین دهه هشتم شود و عمر آن پیش از هشتادمین سالگرد تأسیس‌اش پایان یابد.

وی گفته است که در طول تاریخ یهود، یهودیان بیش از هشتاد سال حکومت نداشتند، مگر در دو دوره پادشاهی داود و دوره حشمونیان و در هر دو دوره، آغاز تجزیه آنها در دهه هشتم بوده است.

نخست وزیر پیشین رژیم صهیونیستی افزوده است که تجربه دولت کنونی عبری صهیونیستی سومین تجربه است و اکنون در دهه هشتم عمر خود قرار دارد و بیم آن می‌رود که نفرین دهه هشتم مانند قبل بر آن نازل شود.

باراک همچنین گفته است، تعدادی از دولت‌ها و حکومت‌های جهان در آمریکا، ایتالیا و روسیه به نفرین دهه هشتم دچار شدند و در این موضوع رژیم صهیونیستی تنها مورد نیست.

پیش از این نیز «اسحاق بریک» رئیس سابق کمیته شکایات ارتش رژیم صهیونیستی و ژنرال بازنشسته ارتش این رژیم تاکید کرده بود که با توجه به توانمندی روزافزون گروه‌های مقاومت، این رژیم مسیر زوال و نابودی را طی می‌کند.

بحران‌های داخلی، افزایش قدرت روز افزون نیروهای مقاومت و مخالفت افکار عمومی جهان با سیاست‌های این رژیم از جمله مواردی است که به عقیده برخی کارشناسان این رژیم را رو به افول برده است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha