استاندار: تکمیل زیرساخت‌های خراسان جنوبی نیازمند نگاه ملی است

بیرجند - ایرنا - استاندار خراسان جنوبی گفت: ضعف‌های جدی در حوزه زیرساخت‌های استان به‌ویژه جاده‌ها وجود دارد که باید در سطح ملی پیگیری ویژه شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جواد قناعت عصر سه‌شنبه در نشست ستاد راهبری تصادفات استان که با حضور رئیس پلیس راه راهور فراجا برگزار شد افزود: دولت سیزدهم توجه ویژه‌ای به راه‌های استان داشته به طوری که یک سوم مصوبات و اعتبارات سفر اول رئیس جمهور درخصوص راه‌ها و احداث باند دوم بوده است.

وی با بیان اینکه ترافیک ایمن در جامعه نیاز عمومی برای مردم است گفت: با توجه به افزایش مسافرت‌ها باید با عزم ملی فرهنگ‌سازی کنیم و پروژه‌های تامین ایمنی جاده و خودرو نیز به‌خوبی دنبال شود.

استاندار خراسان جنوبی گفت: طبق هدفگذاری باید در سال شاهد کاهش ۱۰ درصدی تصادفات جاده‌ای باشیم و به‌رغم همه اقدامات خوبی که انجام شده، اما آمار تلفات و تصادفات در استان نگران‌کننده است.

وی احداث باند دوم و بهسازی راه‌های روستایی را از جمله اقدامات زیربنایی برای کاهش تصادفات عنوان کرد و افزود: البته در برخی نقاط دوربین نصب است و جاده هم مشکلی ندارد اما باز شاهد تصادف هستیم که نیازمند آموزش و فرهنگ‌سازی است.

قناعت بر استفاده از ظرفیت رسانه‌ها و آموزش و پرورش در ارتقای فرهنگ ترافیک تاکید کرد و گفت: اینکه ۱۰ کیلومتر سرعت در خراسان جنوبی از متوسط کشوری بیشتر است باید آموزش و فرهنگ‌سازی جدی گرفته شود.

وی افزود: نیمه دوم سال گذشته ۵۰ کیلومتر احداث باند دوم را در استان شاهد بودیم که از این حیث خراسان جنوبی رتبه اول در بین سایر استان‌ها را داشت، احداث ۱۴۰ کیلومتر باند دوم نیز برای امسال هدفگذاری شده اما احداث راه اعتبارات کلان نیاز دارد که از توان اعتبارات استانی خارج است.

استاندار خراسان جنوبی تصریح کرد: عقب‌ماندگی استان در این بخش باید پیگیری و با استدلال برای سطوح ملی انعکاس داده شود.

وی گفت: برای سفر دوم رئیس جمهور به استان مصوبات پیشنهادی آماده شده که بخش اعظم آن به جاده‌ها و راه‌های مواصلاتی اختصاص دارد.

قناعت با بیان اینکه خراسان جنوبی در زمینه آسفالت معابر روستایی رتبه اول را کسب کرده است افزود: هم‌افزایی دستگاه‌های اجرایی استان نیز اهمیت دارد کما اینکه نمونه آن را در کاهش آمار تصادفات سفرهای نوروزی امسال مشاهده کردیم.

وی گفت: با جذب اعتبارات ملی و هدایت اعتبارات استانی در کنار همدلی و هم‌افزایی می‌توان آمار تصادفات را کاهش داد.

استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه ظرفیت‌های معادن استان برای جاده‌ها و نصب دوربین‌ها بکارگیری خواهد شد افزود: نصب حفاظ ایمنی برای کامیون‌ها هم دنبال می‌شود.

وی در بخش دیگر سخنانش با اشاره به هفته بسیج گفت: بسیج معجزه انقلاب است و هر وقت نیاز به حضور بسیج در عرصه‌های مختلف بوده وظیفه انقلابی شرعی و ملی را انجام داده است.

قناعت اظهار داشت: شاهد حضور پررنگ و با اراده بسیج در صحنه‌های مختلف چهار دهه عمر با برکت نظام جمهوری اسلامی بوده‌ایم و تلاش‌های نیروی انتظامی به خصوص پلیس راه و راهور در اوضاع اخیر کشور نیز قابل تقدیر است.

وی گفت: نیروهای پلیس همیشه در خط مقدم حضور دارند و اگرچه همه حملات به سمت آنهاست اما همچون دفاع مقدس خالصانه و بسیجی‌وار پای کار نظام و انقلاب ایستاده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha