استاندار: ارتباط صنعت با دانشگاه در استان کرمانشاه باید تقویت شود

کرمانشاه -ایرنا - استاندار کرمانشاه خواستار ارتباط بیشتر بخش صنعت با دانشگاه های استان به منظور استفاده از توانمندی‌های موجود و کمک به بخش صنعت شد و گفت: از عدم پیگیری برای انعقاد و اجرایی شدن تفاهم‌نامه بین دانشگاه‌ها و بخش صنعت رضایت نداریم و باید زمینه گفت و گو و تبادل نظر صنعت گران با دانشگاه فراهم شود.

به گزارش ایرنا؛ «بهمن امیری‌مقدم» عصر چهارشنبه در جلسه کارگروه پژوهش و فناوری استان که با حضور اعضا در محل سالن جلسات استانداری برگزار شد، با اشاره به برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش در آذر ماه در کرمانشاه، از مسوولان سازمان صنعت، معدن و تجارت استان خواست که حتماً در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش برای انعقاد تفاهم نامه با دانشگاه ها و اجرایی شدن آن، نهایت تلاش خود را بکار گیرند.

وی ادامه داد: در برگزاری نمایشگاه هفته پژوهش همه دستگاه ها باید نهایت همکاری را در برگزاری آن داشته باشند و تلاش شود تا در این نمایشگاه علاوه بر تولیدات پژوهشی و علمی، آثار پژوهشی دوران دفاع مقدس هم به نمایش گذاشته شود.

استاندار کرمانشاه همچنین با تاکید بر پیگیری های لازم برای ایجاد نمایشگاه بین المللی کرمانشاه گفت: نمایشگاه بین المللی باید در شان مردم و استان باشد. مکان و شرایط نمایشگاه فعلی کرمانشاه را به هیچ عنوان قبول ندارم و با توجه به همسایگی کرمانشاه با استان های همجوار در کشور عراق ضروری است که نمایشگاهی در شان مردم کرمانشاه ساخته شود.

امیری مقدم در بخش دیگری از سخنانش افزود: داشتن یک جامعه دانش محور، عاملی کلیدی برای توسعه کشور است و باید نگاه به پروژه های پژوهشی که نقش موثری در شکوفایی جامعه دارند، در استان بیشتر شود.

وی اظهار کرد: با توجه به تخصیص حدود ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار در بحث پژوهش و توسعه کیفی دانشگاه ها در کشور ضرورت دارد که دانشگاه های استان با تعامل و پیگیری ویژه نسبت به جذب اعتبارات مناسب از آن برای استان اقدام کنند.

نماینده عالی دولت در استان کرمانشاه همچنین با اشاره به تلاش های انجام شده در دانشگاه های استان به ویژه دانشگاه رازی کرمانشاه برای ارتقای رتبه در سطح کشور ادامه داد: دانشگاه رازی کرمانشاه باید به رتبه های اول تا سوم علمی دانشگاه های کشور ارتقاء پیدا کند چون هم دانشگاه های ما معتبر هستند و هم اینکه دارای پژوهشگران توانمندی در سطح استان هستیم بنابراین ظرفیت لازم برای ارتقای رتبه علمی دانشگاه کرمانشاه وجود دارد.

امیری مقدم با اشاره به نقش موثر و ارزشمند طرح های پژوهشی برای پیشبرد کشور، تصریح کرد: باید اقدامات لازم برای تبدیل این طرح ها به تولید و همچنین تجاری سازی برای کسب درآمد در استان صورت گیرد و نگاه و توجه به پروژه های پژوهشی که نقش موثری در شکوفایی جامعه دارند، در استان بیشتر شود.

استاندار کرمانشاه در ادامه به اثرگذاری شرکت های دانش بنیان برای افزایش تولید اشاره کرد و گفت: شرکت های دانش بنیان باید با تمام توان به دنبال کمک به تولید و رونق اقتصادی در جامعه باشند که این اقدام کمک به اشتغال نیز خواهد بود.

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه تجهیزات پزشکی در کرمانشاه اظهار داشت: واقعاً دستاوردهای خوبی از استان در این نمایشگاه عرضه شد که باید چنین نمایشگاه هایی هر چه بیشتر در کرمانشاه برگزار شود زیرا کمک خوبی برای افزایش تولید است.

وی همچنین گفت: تلاش برای اعتماد سازی در جامعه برای خرید تولیدات داخلی ضروری است.

در استان کرمانشاه با بیش از ۲ میلیون نفر جمعیت حدود ۲۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی با حدود ۱۰۰ هزار دانشجو فعال است.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha