۱۹۱ پروژه مدرسه سازی در مناطق مختلف استان اردبیل در دست اجراست

اردبیل-ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل با بیان اینکه تا مهرماه سال ۱۴۰۲ بساط همه مدارس کانکسی دارای ۱۰ دانش‌آموز از استان اردبیل برچیده می‌شود، گفت: ۱۹۱ پروژه مدرسه سازی در مناطق مختلف استان دردست اجراست که ۸۵ مورد خیرساز است.

حسن محمدی ادیب در جریان بازدید از پروژه‌های آموزشی خلخال ودر مصاحبه با خبرنگار ایرنا اعلام کرد: در حال حاضر ۴۸ مدرسه کانکسی از جمله مدرسه روستای هشی از توابع بخش خورش رستم در شهرستان خلخال دایر است که با تکمیل عملیات اجرایی پروژه‌های مدرسه سازی در مناطق روستایی استان اردبیل بساط این مدارس به همراه مدارس سنگی از سیستم آموزشی این استان برچیده خواهد شد.

وی گفت:هم اکنون ۱۹۱ پروژه مدرسه‌سازی در مناطق مختلف این استان در حال اجرا است که تعدادی از این طرح‌ها تا پایان امسال مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

مدیرکل نوسازی،توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل اضافه کرد: ۸۵ طرح و پروژه مدرسه سازی از مجموع ۱۹۱ پروژه مدرسه سازی در حال اجرای استان اردبیل توسط خیرین و مابقی از محل اعتبارات استانی وملی به سرعت در حال اجرا هستند.

محمدی ادیب همچنین گفت: برای اجرای این پروژه‌ها تاکنون ۲ هزار و ۶۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف ابلاغ شده است و برای تکمیل وبهره برداری ازاین طرح‌ها نیز ۴ هزار میلیارد ریال اعتبار مورد نیاز است.

وی خاطرنشان کرد: در سه سال اخیر ۷۵ مدرسه در قالب ۳۰۰ کلاس درس تکمیل و تحویل آموزش و پرورش استان شده و با همراهی خیرین سعی ما بر این است تا به سرعت پروژه‌های نیمه‌تمام را تکمیل و تحویل دهیم.

مدیرکل نوسازی،توسعهن و تجهیز مدارس استان اردبیل خاطرنشان کرد: از ساحل ارس در شمال تا قزل‌اوزن در جنوب این استان به همت خیرین پروژه‌های متعددی در حوزه‌های آموزشی، تربیتی و ورزشی در حال اجرا است و امیدواریم با کمک خیرین و منابع دولتی بتوانیم بساط مدارس کانکسی و سنگی را تا سال آینده از استان اردبیل جمع‌ کنیم.

به گفته این مقام مسئول در شهرستان‌های پارس‌آباد، اصلاندوز، مشگین‌شهر و اردبیل بیشترین نیاز به مدرسه‌سازی وجود دارد.

محمدی ادیب با بیان اینکه تاکنون ۴۱۶ پروژه مردمی و مشارکتی در قالب یک‌هزار و ۹۵۲ کلاس درس توسط خیرین مدرسه‌ساز حقیقی و حقوقی در استان احداث شده است، اضافه کرد: ۸۴ پروژه نیز در قالب ۲۸۰ کلاس درس به همت خیرین در حال اجرا است.

وی بیان کرد: در اردبیل ۱۱۹ پروژه، گرمی و انگوت ۶۱ پروژه، مشگین‌شهر ۵۲ پروژه، نمین ۴۲ پروژه، پارس‌آباد و اصلاندوز ۳۰ پروژه، خلخال و کوثر ۵۲ پروژه و سرعین نیز ۳۱ پروژه به همت خیرین احداث و تحویل شده است.

محمدی ادیب همچنین گفت: در شهرهای اردبیل هشت پروژه، خلخال ۱۲پروژه ، گرمی و انگوت۱۲ پروژه، بیله‌سوار، پارس‌آباد و مشگین‌شهر هر کدام ۷ پروژه و در نمین ۸، نیر ۴ و سرعین نیز یک پروژه خیرساز در حال احداث است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان اردبیل ادامه داد: همچنین در سال جاری محوطه ۱۰۰ مدرسه در مناطقه مختلف استان اردبیل آسفالت شده و پوشش ایزوگام ۱۰ مدرسه نوسازی شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون ۱۶ پروژه مدرسه‌سازی وفضای آموزشی در شهرستان خلخال در حال اجرا بوده و بزودی عملیات اجرایی نوسازی مدرسه قدیمی سمیه شهر خلخال و مدرسه روستای لرد از توابع این شهرستان آغاز خواهد شد .

محمدی ادیب یادآورشد: در سال جاری به اندازه چهارسال گذشته تجهیزات آموزشی از قبیل رایانه ،لپ تاپ وامکانات هوشمند سازی مدارس در اختیار مناطق آموزش وپرورش سه گانه شهرستان خلخال قرار گرفته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha