خاطرات یادگاران دوران دفاع مقدس در آستارا مستند می‌شود

آستارا- ایرنا- رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا از ثبت و ضبط خاطرات جانبازان و یادگان دوران دفاع مقدس در این شهرستان خبر داد.

نصرت‌اله شمس روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای جلوگیری از فراموش شدن خاطرات و شرایط هشت سال جنگ تحمیلی، مصاحبه‌هایی ترتیب داده شده است که جهت مستندسازی در نهایت در بنیاد شهید و امور ایثارگران استان گیلان جمع‌بندی خواهد شد.

وی با اشاره به اهمیت انتقال مفاهیم و ارزش‌های والای دوران دفاع مقدس به نسل جدید، اظهار کرد: از این رو یک گروه تصویربرداری در بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا مستقر شده‌اند و در حال حاضر مشغول مصاحبه با جانبازان ۷۰ درصد این شهرستان به عنوان شهدای زنده هستند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران آستارا افزود: پس از پایان تهیه مستند از جانبازان، این گروه سراغ همسران و پدران و مادران شهدای شهرستان خواهند رفت تا نسبت به ثبت و ضبط خاطرات آنها نیز اقدام لازم را بعمل آورند.

وی عنوان کرد: شهرستان آستارا ۳۵۰ جانباز زیر ۲۵ درصد و ۳۴۳ نفر جانباز بالای ۲۵ درصد دارد که از جمله شامل ۲۴ نفر جانباز بین ۵۰ تا ۶۹ درصد و ۱۱ جانباز بالای ۷۰ درصد می‌شود؛ البته یکی از آنها فوت کرده و در فهرست شهدا قرار گرفته است.

شمس با اشاره به ۷۳ آزاده آستارایی اضافه کرد: والدین در قید حیات شهدا هم ۶۶ نفر هستند و از میان آنها در ۱۱ خانواده شهید، پدر و مادر باهم در قید حیات هستند و در مابقی موارد پدر یا مادر شهید دار فانی را وداع گفته است.

وی یادآور شد: مردم آستارا ۱۶۷ شهید گلگون کفن در دوران دفاع مقدس تقدیم جمهوری اسلامی ایران کرده‌اند و مجموع تعداد افراد زیر پوشش بنیاد شهید و امور ایثارگران در این شهرستان به حدود سه هزار و ۶۰۰ نفر می‌رسد.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان قرار دارد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha