۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۳۳
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 84950222
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

مقام روس: خروج اشغالگر آمریکایی به ثبات سوریه کمک می‌کند

تهران - ایرنا - نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه گفت که خروج نیروهای اشغالگر آمریکایی از سوریه به ثبات اوضاع در این کشور کمک می‌کند. 

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری سوریه (سانا) «الکساندر لاورنتیف» نماینده ویژه رئیس جمهور روسیه در امور سوریه امروز سه شنبه پیش از شروع نوزدهمین نشست بین‌المللی مذاکرات آستانه درباره سوریه در گفت و گو با خبرنگاران تاکید کرد: حضور غیرقانونی نیروهای آمریکایی در سوریه یکی از عوامل اصلی بی‌ثباتی اوضاع است و معتقدیم که خروج نیروهای نظامی آمریکا نه تنها از شمال شرق بلکه از منطقه به اصطلاح ۵۵ کیلومتری در التنف سوریه به تثبیت اوضاع کمک می‌کند.

لاورنتیف درباره سازوکار ارسال کمک‌های بشردوستانه به سوریه در آن سوی مرزها گفت: این سازوکار قدیمی است و باید کنار گذاشته شود و ما با شرکای خود درباره وضعیت اصلاح آن گفت و گو خواهیم کرد.

وی در خصوص ادعاهای غرب مبنی بر هدف قرار دادن مناطقی در منطقه کاهش تنش در ادلب توسط ارتش سوریه با مشارکت روسیه اظهار داشت: اطلاعاتی که در رسانه‌های غربی در مورد این ادعاها منتشر شد کذب است.

لاورنتیف با اشاره به اینکه "روسیه معتقد است که بررسی موضوع افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در بخشی از خاک سوریه ضروری است و باید در این راستا اقدامات بیشتری انجام شود"، گفت: بیایید وضعیت امنیتی را با جزئیات در نظر بگیریم. فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک سوریه نه تنها «داعش» بلکه گروه‌های مختلف دیگر در مناطق مرکزی سوریه و در جنوب و در ادلب و همچنین در شمال شرقی رود فرات افزایش یافته است.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha