املاک مازاد دارای زمین اهدایی در خراسان جنوبی حفظ شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: املاک مازاد دولت در روستاها به خصوص مدارس و خانه‌های بهداشت که دارای زمین اهدایی هستند، به فروش نمی‌رسد و برای ارائه خدمات عام‌المنفعه به دهیاری‌ها واگذار می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا علیرضا عباس‌زاده روز سه‌شنبه در نشست کارگروه استانی مولدسازی اظهار داشت: املاک مازاد دولت به‌خصوص مدارس و خانه‌های بهداشت در روستاها که مردم و واقفین برای ساخت آن زمین اهدا کردند، تبعات اجتماعی دارد و کارگروه نیز به جلوگیری از فروش آن موافقت کرد.

وی عنوان کرد: املاکی که زمین ساخت آن توسط مردم اهدا شده به دلیل حساسیت‌های خاص و اجرای نیات واقفین نباید به فروش برسد و باید برای استفاده عموم تحویل دهیاری‌ها شود.

معاون استاندار خراسان جنوبی از شناسایی اموال مازاد دولت در سنوات گذشته خبر داد و گفت: اکنون در حال مولدسازی و فروش آن هستیم و تلاش ما این است که با هماهنگی دستگاه‌های متولی و اداره‌کل اقتصاد و دارایی موانع فروش آن را رفع کنیم.

وی عنوان کرد: وزارت امور اقتصادی و دارایی با طراحی سامانه سادا تمامی ادارات را ملزم به ثبت اموال خود در این سامانه کرده تا به‌صورت کامل دارایی‌های دولت در همه شهرهای کشور مشخص شود.

عباس‌زاده اظهار داشت: با ساماندهی و فروش این اموال می‌توان بسیاری از طرح‌های نیمه‌تمام را به اتمام رساند تا مردم از مزایای آن بهره‌مند شوند.

وی طبق ماده ۲ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ دستگاه‌های اجرایی، فروش اموال مازاد دولت را تکلیف قانونی دانست و گفت: تاکنون در راستای این تکلیف، ۱۸ ملک مازاد دولتی به ارزش ۲۸ میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان در استان به فروش رسیده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha