۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۱۸
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 84950037
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۲۱ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در کردستان به کشور بازگشت

سنندج- ایرنا- معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: صادرکنندگان استان طی چهار سال اخیر ۱۲۱ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات را به چرخه اقتصادی کشور بازگرداندند.

طاها سمیعی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه از میزان تعهدات سررسید شده ۱.۳ درصد آن مربوط به تعاونی مرزنشنیان استان است، اظهار داشت: نسبت ارز بازگردانده شده به تعهد سررسید شده در واحدهای تولیدی ۵۷ درصد و در واحدهای غیرتولیدی هم ۶ درصد است.

وی با اشاره به اینکه ۲۶۷ کارت بازرگانی فعال در امر صادرات در استان وجود دارد، افزود: از این تعداد ۶۹ کارت مربوط به واحدهای تولیدی و ۱۹۸ کارت هم غیرتولیدی است.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت اداره کل صنعت، معدن و تجارت کردستان اضافه کرد: ارزش کالاهای صادراتی این تعداد کارت بازرگانی از سال ۱۳۹۷ تا پایان مهرماه سال جاری یک میلیارد و ۳۴۴ میلیون یورو بوده است.

سمیعی از بازگشت ۱۲۱ میلیون یورو ارز حاصل از صادرات در استان خبر داد و گفت: یک میلیارد و ۱۶۴ میلیون یورو هم میزان تعهدات سررسید شده صادرکنندگان استان است.

وی اظهار داشت: تدوین بسته سیاسی نحوه بازگشت ارز حاصل از صادرات به چرخه اقتصادی کشور متناسب با وضع موجود و کشورهای طرف معامله و همچنین متنوع سازی روش های برگشت و حذف محدودیت‌های مرتبط از جمله پیشنهادها برای برطرف کردن مشکلات ناشی از بازگشت ارز حاصل از صادرات است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha