۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84949740
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دیدار السودانی و پادشاه اردن در امان

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۷:۵۵
کد خبر: 84949740
دیدار السودانی و پادشاه اردن در امان

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر عراق که امروز (دوشنبه) به اردن سفر کرده بود پس از ورود به شهر "امان" با شاه این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایرنا از شبکه دجله، دفتر محمد شیاع السودانی نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای در این باره اعلام کرد: در این دیدار که با حضور حسین بن عبدالله دوم ولیعهد اردن برگزار شد، در مورد روابط دوجانبه میان دو کشور بحث و تبادل نظر شد و بر ادامه هماهنگی و رایزنی میان عراق و اردن در موضوعات مختلف تاکید شد.
در این بیانیه آمده است: دو طرف آخرین تحولات منطقه‌ای به‌ویژه مسئله فلسطین، بحران‌های منطقه و تلاش‌های انجام شده در زمینه جنگ با تروریسم و مقابله با افراط‌گرایی در چارچوب یک رویکرد همه‌جانبه مبتنی بر همکاری و هماهنگی بالا میان دو کشور را مورد بررسی قرار دادند.
السودانی در این دیدار بر تمایل عراق به تداوم روابط منحصر بفرد با اردن و بر تداوم همکاری‌های دو کشور در زمینه‌های مختلف در راستای منافع دو کشور و شکوفایی منطقه تاکید کرد.
عبدالله دوم پادشاه اردن نیز با آرزوی موفقیت برای السودانی در سمت نخست‌وزیری عراق، سطح روابط برادرانه میان دولت و ملت دو کشور را ستود.
پادشاه اردن در ادامه با اشاره به "اهمیت نقش عراق در محیط عربی و منطقه‌ای" تاکید کرد: امنیت عراق رکن اصلی امنیت و ثبات منطقه است.
محمد شیاع السودانی در اولین سفر رسمی خود پس از انتصاب در این سمت، صبح امروز وارد اردن شد.
همچنین یک منبع دولتی به شفق نیوز گفت، السودانی قرار است چند روز دیگر پس از سفر به اردن به کشورهای کویت و فرانسه برود.

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha