۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۵۶
کد خبرنگار: 5368
کد خبر: 84949578
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردوغان: عملیات زمینی در عراق و سوریه را بررسی می کنیم

تهران-ایرنا- رئیس جمهوری ترکیه از بررسی گزینه "عملیات زمینی" علیه مناطق شمالی سوریه و عراق و محدود نبودن حملات آنکارا به این مناطق به حملات هوایی سخن گفت.

به گزارش ایرنا از سایت النشره، رجب طیب اردوغان امروز دوشنبه در این باره اظهار داشت: "عملیات هوایی نظامی که در شمال سوریه و عراق انجام دادیم به حملات هوایی محدود نمی‌شود و مشارکت نیروهای زمینی در عملیات نظامی «پنجه-شمشیر» در شمال عراق و سوریه را مورد بررسی قرار خواهیم داد."

وی افزود: "وزارت دفاع ترکیه در حال ارزیابی و رایزنی درباره تعداد نیروهای زمینی مورد نیاز برای شرکت در عملیات آتی است و ما با کشورهایی که در شمال سوریه و عراق حضور دارند تماس‌های دیپلماتیک برقرار کرده‌ایم و بر همین اساس، گام‌های خود را برمی‌داریم."

اردوغان گفت: ما (برای حملات) منتظر اجازه از کسی نیستیم و آمریکا از این پس باید ما را خوب بشناسد.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با اشاره به دست دادنش با عبد الفتاح السیسی همتای مصری خود در جریان مراسم افتتاحیه جام جهانی در قطر گفتن: دست دادن من با عبد الفتاح السیسی در قطر اولین گام برای عادی سازی روابط است و اقدامات دیگری را به دنبال خواهد داشت. تنها خواسته ما از آنها (مصر) این است که به کسانی که مواضع خصمانه علیه ما در دریای مدیترانه دارند بگویند ما می‌خواهیم صلح در منطقه برقرار کنیم.

ارتش ترکیه بامداد یکشنبه مناطقی در شمال عراق و سوریه را هدف حملات هوایی خود قرار داد. این حملات از جمله علیه مواضع گروه مسلح (قسد) در اطراف عین العرب در حومه شرقی حلب و همچنین موضعی در ناحیه عین عیسی در شمال استان های الرقه و الحسکه سوریه صورت گرفت.

در پی این حملات، منابع خبری اعلام کردند که در این حملات ۱۲ نفر کشته شدند.

وزیر دفاع ترکیه روز یکشنبه اعلام کرد که حملات ارتش این کشور به شمال عراق و سوریه موفقیت آمیز بوده است.

در همین حال، خبرگزاری دولتی سوریه (سانا) دیروز جان باختن شماری از سریازان ارتش سوریه در حملات بامداد یکشنبه ترکیه به استان های حلب و الحسکه سوریه را تایید کرد.

منابع خبری امروز دوشنبه نیز گزارش دادند که ارتش ترکیه بار دیگر حملاتی هوایی علیه شهر عین العرب در شمال سوریه انجام داد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار جهان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha