گره گشایی از ترافیک مراغه با بهره برداری از پل دخیل تا ۲ ماه دیگر

مراغه- ایرنا- شهردار مراغه گفت: احداث پل «دخیل» مراغه‌‎ به عنوان یکی از طرح‌های گره‌گشا از ترافیک شهری بیش از ۳۰ درصد پیشرفت فیزیک دارد و در صورت مساعد بودن شرایط جوی تا حدود ۲ ماه دیگر تکمیل می‌شود.

«محمد مقتومی» روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار با ابراز امیدواری نسبت به افتتاح این پل در دهه فجر امسال، افزود: اکنون دهانه دوم این پل در حال آرماتوربندی و دهانه سوم نیز در حال قالب‌بندی و شمع‌کوبی است.

وی اضافه کرد: این پل پس از عرشه‌گذاری و بهره‌برداری، مسیر دسترسی جدید به طول بیش از ۲۵۰ متر به بلوار طبیعت از طریق میدان عبدالقادر را برقرار می‌کند.

مقتومی با بیان اینکه مسیرگشایی جهت اتصال این پل به بلوار طبیعت در کمیسیون قطع اشجار مصوب شده است، اظهار داشت: این مسیر پس از کسب مصوبه شورای اسلامی شهر آزادسازی می‌شود.

وی هدف از اجرای این طرح را تسهیل تردد در مسیر بلوار طبیعت به عنوان یکی از گلوگاه‌های اصلی منتهی به مناطق گردشگری این شهرستان و دسترسی مناسب به مرکز درمانی امیرالمومنین (ع) عنوان کرد.

وی این موضوع را هم یادآوری کرد که این پل ۶۰ متر طول و ۳۲ متر عرض دارد و با پنج دهانه و به صورت عرشه تیردال بتنی احداث می‌شود.
به گفته شهرداری مراغه برای ساخت این پل ۱۸۰ تن میلگرد و یکهزار مترمکعب بتن استفاده شده و یکهزار و ۳۰۰ مترمکعب نیز عملیات بنائی سنگ لاشه انجام می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از شهرداری مراغه برای اجرای عرشه این پل ۹ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده تا به یکی از مطالبه‌های مردم این شهر جامه عمل پوشانده شود.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha