۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 84949504
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار :هزار و ۴۳۲ شغل در خراسان شمالی ایجاد شد

۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۴:۲۰
کد خبر: 84949504
استاندار :هزار و ۴۳۲ شغل در خراسان شمالی ایجاد شد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: هزار و ۴۳۲ شغل با پرداخت ۷۴۷ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه از ابتدای سالجاری تاکنون در استان ایجاد شد.

محمدرضا حسین نژاد روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با پرداخت ۷۴۷ میلیارد تومان تسهیلات تاکنون ۸۲ درصد سهمیه استان در اعتبارات تبصره ۱۸ پرداخت شده است.

وی افزود: ۲۴۷ میلیارد تومان تسهیلات طرح های اقتصادی باقی مانده نیز توسط بانک های عامل در حال پرداخت است.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی تصریح کرد: مجموع اعتبارات قابل پرداخت بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال ۱۴۰۰ در کشور طبق آخرین واریزی سازمان هدفمندی یارانه ها ۴۸ هزار میلیارد تومان است که از این میزان ۳۶ هزار میلیارد تومان سهمیه بندی استانی انجام شده است.

وی عنوان کرد: سهم خراسان شمالی با ۲.۴۹ درصد از کل منابع استانی معادل ۹۰۸ میلیارد تومان است.

استاندار خراسان شمالی گفت: این میزان از سهمیه استان از محل تبصره ۱۸ برای هشت دستگاه اجرایی و ۲ دستگاه حمایتی استان ابلاغ شد.

تبصره ۱۸ قانون بودجه کشور با هدف اجرای برنامه اشتغال گسترده و مولد با تاکید بر اشتغال جوانان به دولت اجازه می دهد تا ۱۰۰ درصد منابع حاصله از مابه التفاوت قیمت حامل‌های انرژی را به حساب خاصی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز و منابع حاصله را به شکل وجوه اداره شده و یارانه سود و ترکیب با منابع صندوق توسعه ملی و تسهیلات بانکی در جهت حمایت از طرح‌های تولیدی پرداخت کند.

خراسان شمالی حدود ۴۰۰ واحد تولیدی و صنعتی با سرمایه گذاری ۱۳ هزار میلیارد ریال و اشتغال ۱۱ هزار نفر دارد که از لحاظ داشتن صنایع بزرگ صنعتی در بین ۳۱ استان کشور رتبه دهم را داراست و اقتصاد این استان متکی بر صادرات پتروشیمی است و نیاز است تا دیگر بخش ها نیز تقویت شود.

سهم اشتغال در این استان در سه بخش کشاورزی با ۳۹.۶ درصد، صنعت با ۲۴.۳ درصد و خدمات ۳۶.۱ درصد است.

سهم این استان در حوزه کشاورزی بیش از میانگین کشور است اما در حوزه صنعت و خدمات پایین تر است.

استان خراسان شمالی از استان های شمالشرق کشور محسوب می شود که ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و در ۲۴ شهر و حدود یک هزار روستا سکونت دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha