۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۵
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 84949416
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بوشهری‌ها چشم انتظار افتخارآفرینی فرزند خلیج فارس در دوحه

بوشهر- ایرنا- بوشهری‌ها در این سوی خلیج فارس، چشم انتظار آن سوی دریا و افتخارآفرینی مهدی طارمی فرزند نجیب خود در دوحه نشسته‌اند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همزمان با آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ فوتبال در قطر، بوشهری‌‎ها به عنوان یکی از استان‌‎های جنوبی نزدیک به قطر حال و روز متفاوتی نسبت به سایر نقاط کشور را تجربه می‌کنند.

بوشهر در حالی که با احداث پایانه بین المللی مسافربری خود را مهیا کرده بود تا یکی از مبادی اعزام مسافران ایرانی از بستر آب‌های نیلگون خلیج فارس باشد که در آستانه آغاز این رویداد جهانی به یکبار کشور میزبان پذیرش کشتی‎‌های مسافربری را ممنوع کرد.

با این حال برگزاری جام جهانی با ابعاد گسترده در کشوری کوچک نیز تبعاتی دارد که شاید یکی از آنها نبود ظرفیت لازم برای پذیرش تمام و کمال کشتی‌های مسافربری از بنادر مختلف باشد.

با ممنوعیت تردد کشتی های مسافربری، تماشاگران جام جهانی از خطوط پروازی راهی کشور قطر شدند و ده ها میلیون ایرانی نیز از جعبه جادویی نظاره گر بازی ملی پوشان خواهند شد.

ملی پوشان ایران با شگفتی سازی در دوره‌‎های قبل جام جهانی برابر ستاره‌‎های آرژانتین، پرتغال و اسپانیا همه را امیدوار کردند تا در این دوره، امید نخستین صعود از مرحله گروهی بیش از هر زمان دیگری باشند.

مادر دعاگو برای موفقیت پسر

در بوشهر مادر مهدی طارمی ملی پوش ایرانی و ستاره تیم پرتو پرتغال تا ناخداها و صیادان برگشته از دریا همه و همه دست به دعا دارند تا امروز با گلزنی غیرتمندان فوتبال ایران و شاید هم طارمی پسر خود شاهد درخشش ایران در آوردگاه جام جهانی باشد.

بوشهری‌ها چشم انتظار افتخارآفرینی فرزند خلیج فارس در دوحه

امروز بوشهری‎‌ها همگام و همصدا با مادر طارمی انرژی‌‎های مثبت خود را به قطر و ورزشگاه بین المللی خلیفه می فرستند تا یار دوازدهم تیم ملی در این دیدار سرنوشت ساز برای صعود به مرحله گروهی باشند.

درآغاز بازی‎‌های جام جهانی فوتبال قطر نکته قابل توجه برای بوشهری‌‎ها آرزوی مادر مهدی است که دوست دارد در صورت گلزنی طارمی، گل‌‎هایش را به شهدای حادثه تروریستی شاهچراغ هدیه کند و مرهمی هر چند کوچک بر زخم خانواده‌های شهدای حرم حضرت احمد بن موسی باشد.

اینکه مادر مهدی طارمی با استرس و اضطراب همیشگی خود برای بعد از گل مهدی نقشه هایی در سر دارد شاید نویدبخش کسب نتیجه امیدوارکننده برای ایران در گام نخست باشد.

در این بین مهم تر از نقشه های مادر برای گلزنی پسرس، پیش بینی های ایده آل خود طارمی است که براساس پیش بینی وی ایران برابر انگلیس مساوی می‌‎کند و تیم‌‎های آمریکا و ولز را نیز به ترتیب با دو و یک گل شکست خواهد داد.

بوشهری‌ها چشم انتظار افتخارآفرینی فرزند خلیج فارس در دوحه

فارغ از نتیجه ای که در مستطیل سبز رقم می خورد پیش برنده این بازی ها ملی پوشانی با غیرت، تعصب و انگیزه مثالی زدنی هستند که تا آخرین نفس برای اهتزاز پرچم پرافتخار کشورمان می جنگند.

شیطنت‎‌های رسانه ای برای حذف تیم کشورمان از جام جهانی شاید دوپینگ مجاز ایرانی‎‌ها برای سه دیدار پیش رو باشد تا برای پاسخ به خبرسازی رسانه های معاند با روحیه ای دوچندان وارد گود شوند.

تا پای جان برای ایران

هیجان بوشهری برای آغاز بازی‌‎های ملی پوشان را بخوبی می توان از چشمان خیره دانش آموزی خردسال به بنری مشاهده کرد که منقوش به پرچم سه رنگ جمهوری اسلامی شده و عبارت "تا پای جان برای ایران" بر آن نقش بسته است.

بعد از شروع ناامید کننده قطر میزبان به عنوان نخستین تیم آسیایی، شاید امروز یک قاره چشم به ساق پای ایرانی‎‌ها دوخته باشند تا شاید آنها بتوانند برابر حریف مقتدر خود چراغ اول آسیایی‎‌ها را با ارائه یک فوتبال زیبا و ایرانی پسند روشن کنند.

تب و تاب بوشهری ‎‌ها برای آغاز نمایش یوزهای ایرانی را شاید بتوان از روز پر کار کارشناسان فوتبالی بوشهر هم مشاهده کرد که با شتابی دوچندان درگیر رتق و فتق کارهای روزانه خود هستند تا هر چه سریع تر خود را به جعبه جادو برسانند و پیگیر اخبار جام جهانی باشند.

کارشناسان فوتبال بوشهر که قریب به اتفاق مراحل رشد مهدی طارمی را از نزدیک دیده اند با توجه به تسلط آنها به سبک بازی طارمی بدون تردید صحبت های شنیدنی از طارمی و سبک و سیاق وی برای مقابله با چهره های سرشناس فوتبال انگلیس دارند که در چند ساعت مانده به آغاز بازی تنها موفق به مصاحبه با یکی از آنها شدیم.

بوشهری‌ها چشم انتظار افتخارآفرینی فرزند خلیج فارس در دوحه

کاپیتان سال‌‎های نه چند دور شاهین و کارشناس برجسته امروز فوتبال بوشهر، تحلیل خود را از بازی تیم ملی برابر انگلیس این گونه آغاز می‌کند: جدال امروز ایران و انگلیس با توجه به شرایط خاص پیش آمده از همه لحاظ و بویژه از جنبه ورزشی و سیاسی در اوج حساسیت قرار دارد.

عماد نبی پور افزود: اوج این جدال نیز بین مهدی طارمی با «کِیران تریپیر» و « الکساندر آرنولد» خط دفاع مستحکم انگلیسی‌ها است چراکه بازیکن خوشنام بوشهری در اوج آمادگی قرار دارد و کارنامه درخشان وی در لیگ‌های پرتغال و قهرمان اروپا و با میانگین نمره فنی ۸.۴ بخوبی بیانگر این موضوع است.

طارمی، فرصت طلب

وی یادآور شد: طارمی بدون تردید در میزان آمادگی بیشتری در مقابل هری کین مهاجم حریف قرار دارد و نسبت به دوره پیشین جام جهانی نیز بسیار آماده و فرصت‌طلب‌تر شده است.

نبی پور اظهار کرد: مهدی طارمی با تجربه اندوخته از چند سال اخیر و بویژه رویارویی با تیم‌‎های مطرح باشگاهی جهان و گلزنی به آنها امروز مهره‎ای سرنوشت ساز و تاثیرگذار برای تیم ملی کشورمان خواهد بود.

وی گفت: با شناختی که از سبک کارلوس کی روش داریم بدون تردید در ۱۵ تا ۲۰ دقیقه ابتدایی تیم را در لاک دفاعی نگه خواهد داشت تا با تقویت اعتماد به نفس بازیکنان، شرایط بهتری برای نمایش تیم ملی فراهم شود.

نبی پور ادامه داد: با پایان نیمه نخست با نتیجه مساوی صفر بر صفر یا یک بر یک امیدها برای یک بازی جالب در نیمه دوم زنده خواهد ماند تا ایران بتواند از دیدار حداقل اندوخته‌ای امتیازی کسب کند تا برای صعود امیدوار بماند.

وی بیان کرد: با این حال چنانچه در نیمه نخست به شکلی ناخوشایند برای تیم ملی رقم بخورد به نیم دوم این دیدار زیاد خوشبین نخواهم بود و به نوعی کار برای بازیکنان گره می‌خورد.

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha