۳۰ آبان ۱۴۰۱، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84949409
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سطح زیرکشت و تولید پنبه در خراسان جنوبی افزایش یافت

بیرجند - ایرنا - مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال سطح زیرکشت پنبه در این استان نسبت به پارسال ۱۱ درصد افزایش یافته و تولید پنبه نیز با افزایش ۱۲ درصدی همراه است.

محمد رزقی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سطح زیرکشت پنبه خراسان جنوبی امسال هفت هزار و ۱۱۵ هکتار است و پیش‌بینی می‌شود تولید پنبه امسال با افزایش ۱۲ درصدی به حدود ۱۸ هزار تن برسد.

وی اظهار داشت: خراسان جنوبی رتبه ششم سطح زیرکشت پنبه در کشور را دارد و سال گذشته ۱۵ هزار و ۷۷۹ تن پنبه در این استان تولید شد.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: برداشت پنبه از ۲۰ مهر در استان آغاز شد که تا اوایل بهمن ادامه دارد و شهرستان‌های بشرویه با سه هزار و ۵۰۰ هکتار، سرایان با هزار و ۴۰۰ هکتار و قاینات با ۸۰۰ هکتار بیشترین سطح زیر کشت پنبه را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۱۰ هزار تن از این محصول به استان‌های قم و خراسان رضوی صادر می‌شود عنوان کرد: در خراسان جنوبی چهار هزار و ۹۲۵ نفر بهره‌بردار پنبه مشغول فعالیت هستند.

کاهش قیمت وش پنبه در سال جاری

رزقی افزود: سال گذشته صاحبان صنایع و کارخانه‌ها هر کیلوگرم وش پنبه را از کشاورزان ۳۰ هزار تومان خریداری کردند که در سال جاری به ۲۶ هزار تومان کاهش یافته است.

وی بیان کرد: به‌رغم وجود تورم کاهش قیمت پنبه کشاورزان استان را نگران کرده‌ و افزایش واردات در فصل برداشت از علل این کاهش قیمت است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: امسال پنج هزار و ۳۰۰ تن وش پنبه از ۲ هزار و ۱۳۰ هکتار کشتزار استان برداشت و به‌صورت قرارداری به کارخانه‌های پنبه پاک کنی استان فروخته شده است.

وی افزود: وزارت جهاد کشاورزی در سال زراعی گذشته بر فروش قراردادی محصول وش پنبه تاکید کرد که در این خصوص دستورالمعل‌هایی نیز صادر شده است.

رزقی گفت: کشاورز در روش قراردادی با صاحبان صنایع و کارخانه‌ها برای خرید محصول، قراردادی را منعقد می‌کند که محصول طبق برنامه تولید و فروخته می‌شود لذا در این شیوه کشاورز دیگر دغدغه فروش محصول را در زمان پیک برداشت ندارد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha