۱۵۵ پزشک خیر در کرمانشاه، مددجویان بهزیستی را رایگان ویزیت می‌کنند

کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه گفت: ۱۵۵ پزشک خیر و نیکوکار در این استان برای ویزیت رایگان مددجویان تحت پوشش این سازمان اعلام آمادگی کرده‌اند.

«فرحناز محمدی» روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: با رایزنی‌های انجام شده و تفاهم نامه هایی که با این تعداد از پزشکان نیک اندیش منعقد گردید خوشبختانه آنها اعلام آمادگی کردند که مددجویان تحت حمایت را با ارائه معرفی نامه از بهزیستی استان به صورت رایگان ویزیت کنند.

وی با بیان اینکه این کار خداپسندانه با هدف حفظ و ارتقای سطح سلامت مددجویان و حمایت از جامعه هدف است افزود: علاوه بر این پزشکان نیکوکار اداره کل بهزیستی استان با سازمان نظام پزشکی، جمعیت هلال احمر و درمانگاه فرهنگیان نیز تفاهم نامه های مشترکی منعقد کرده است تا مددجویان بهزیستی عمدتا با شرایط ویژه با مراجعه به این مراکز از خدمات درمانی رایگان برخوردار شوند.

مدیرکل بهزیستی استان کرمانشاه یادآور شد: در قالب این تفاهم نامه های مشترکی که با سازمان نظام پزشکی بسته شده است مددجویان از خدمات رایگان ویزیت، سونوگرافی، عمل جراحی و دیگر خدمات درمانی بهرمند می شوند.

رشد ۱۵۰ درصدی مشارکت‌های مردمی

محمدی با بیان اینکه میزان مشارکت های مردمی در ۲ سال گذشته رشد ۱۵۰ درصدی داشته است، اضافه کرد: این مشارکت در قالب واریز نقدی، تهیه اقلام معیشتی و ارایه خدمات تخصصی بوده است.

وی با اشاره به برگزاری ۶ پویش در راستای جلب مشارکت های مردمی در استان در سال جاری افزود: میزان مشارکت های مردمی از ۱۷ میلیارد تومان در پایان سال ۱۳۹۸ به ۵۵ میلیارد تومان در پایان سال ۱۴۰۰ رسیده است که رشد قابل توجهی داشته است.

محمدی اهدای ۶۷ سری جهیزیه توسط خیرین به علاوه ۸۰۰ میلیون تومان اعتبارات دولتی، چهار هزار بسته معیشتی از سوی سپاه نبی اکرم (ص)، ۶ هزار بسته از سوی بنیاد مستضعفان، ساخت خانه کودکان توسط یک خیر به ارزش سه میلیارد تومان، احداث ۲ واحد مسکونی توسط بنیاد مسکن قصرشیرین، یک قواره زمین از مسکن و شهرسازی و مبلغ یک و نیم میلیارد تومان توسط خیر مسکن ساز برای ۲ خانوار داری ۲ عضو معلول تحت حمایت و ۴۵ دستگاه آبگرمکن خورشیدی از طرف بنیاد مسکن را تنها بخشی از مشارکت مردم و نهادها در۶ ماهه اول سال جاری به جامعه هدف در استان عنوان کرد.

وی همچنین از پرداخت یک میلیارد ریال کمک بلاعوض ساخت و خرید و ۲۰۰ میلیون ریال ودیعه مسکن برای هر خانوار تک معلوله خبر داد و افزود: تاکنون سه هزار و ۱۰۰ نفر از توانخواهان در سامانه نهضت ملی مسکن ثبت نام کرده اند .

به گزارش ایرنا، استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت دارد که ۱۷۰ هزار نفر آن زیرپوشش چتر حمایتی سازمان بهزیستی است و از این تعداد حدود ۴۵ هزار نفر از این سازمان ماهیانه مستمری دریافت می کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha